De zon is volop van de partij en het is aangenaam warm. Ideaal korfbalweer.
Rijko-DJ van dienst weet de juiste ‘foute’ muziek te kiezen waardoor de Rijko bank al snel in de goeie sfeer zit. Ook de tegenpartij placeert een danske dus de sfeer is weeral gezet.
We kunnen zelfs gebruik maken van ons digitaal scorebord, de tegenpartij is lichtjes jaloers…

De wedstrijd begint goed met mooi korfbal en we komen snel op voorsprong. Rijko scoort met een doorloper.
Het duurt even dankzij het goeie korfbal van beide ploegen, maar Temse weet toch gelijk te maken vanuit een korte kans. Snel daarna komen ze voor met een doorloper: 1-2. Rijko blijft goed samen spelen maar krijgt de bal niet in de korf. Ook Temse weet de korf voorlopig niet meer te vinden.
De Rijko-supporters worden steeds talrijker en dat geeft ons vleugels. We komen gelijk met een shot: 2-2.
De bal wordt bij beide teams goed rondgespeeld en de verdediging doet wat het moet doen! Dit zorgt voor een mooie wedstrijd. Temse doet wat bij Rijko voorlopig niet meer lukt: scoren. Het wordt 2-4. Opgeven staat niet in het Rijko-woordenboek en we kruipen terug dichterbij: 3-4 vanuit een ver shot. Temse weet direct erna op exact dezelfde manier te scoren, de 3-5 staat op het bord. Met nog een paar minuten te spelen in de eerste helft blijft Rijko op zoek naar de aansluiter. Gelukkig vinden we die ook dankzij een shot. 4-5. Nu is ’t echt nog maar heel even te spelen dus een gelijkspel met de rust zit er nog in. Helaas valt de korf aan de overzijde en gaan we rusten met een 4-6 stand.

Na de rust beginnen beide ploegen gretig, Rijko misschien iets te gretig: Temse krijgt een stafworp. Zo’n kans laat je niet liggen natuurlijk: 4-7. Hoewel Temse zeker niet beter speelt, vinden ze het gat van de korf wel, in tegenstelling tot Rijko, waardoor we snel tegen een flinke achterstand aankijken: 4-9. Blijven proberen is het motto. Rijko blijft kansen creëren, maar krijgt de bal niet meer in de korf. Tot onze trainster nog eens demonstreert hoe het moet : 5-9.
Temse blijft vlot scoren en maakt 5-10. Na een fout op Heidi moet Rijko een strafworp krijgen, maar dat gebeurt helaas niet. Vijf minuten later krijgt Temse wel een strafworp na eenzelfde fout. Weer weten ze deze om te zetten: 5-11. Met nog maar een klein beetje tijd op de klok zit winst er niet meer in, maar met een mooi shotje kunnen we toch 6-11 op het scorebord zetten, tevens ook de eindstand.

De cijfers geven een vertekend beeld op de wedstrijd, want een gelijkspel of een kleiner puntenverschil was zeker op zijn plaats geweest. Beide ploegen lieten mooi korfbal zien, alleen wist Temse de kansen beter af te werken. De vriendschappelijke sfeer was fijn om zien.

Het zonnige weer en die summerproof bodies zorgen voor vlinders in de buik bij een dame van Temse….  We all love Rijko!

De dag wordt afgesloten met heerlijke broodjes, een gezellige sfeer tijdens de andere wedstrijden, een frietje met een choufke of kriekske in de latere uurtjes. Of nen warme chocomelk, om terug op te warmen nu de zon weg is. Kortom, het was weer een fijne korfbaldag!
Bedankt aan alle spelers, aan de bankzitters voor de sfeer, de aanwijzingen en de positieve vibes, aan de scheidsrechter en al onze supporters.

Op 23 oktober staat er opnieuw een wedstrijd gepland op onze eigen terreinen tegen Hoevenen. Allen daarheen!

Nathasja