De spelerskern van Korfbalclub Rijko mogen met vakantie, laat me toe nogmaals aanhalend, “Welverdiend”. Zondag 29 mei stond er opnieuw een uiterst belangrijke wedstrijd op het programma en speelden onze Rijko fanions hun laatste wedstrijd van het seizoen, helaas met een nipte nederlaag in de runner-up wedstrijd tegen Vobako (17-16) die werd beslist met een golden goal. Ondanks het ultieme verlies en de uitschakeling naar de promo league, overheerste trots na het laatste fluitsignaal, einde van een sprookjesseizoen!! Dit seizoen, zowel op het veld dan in de zaal is voor Rijko kern een succeseditie geworden. Het zette dit jaar de beste resultaten ooit neer, een echte doorbraak volgde, goed voor een mijlpaal in de historie van Rijko. Misschien smaakt deze gemiste kans op de dubbel wat zuur maar wat een mentaliteit en karakter hebben de spelers collectief wederom getoond. Nee, ik kan niet ontgoocheld zijn, zei coach Glenn Ruts achteraf afsluitend. We hadden deze partij nochtans kunnen winnen gezien het verloop. We liepen uit met een bonussaldo van vijf korven aan de rust (zo werd me vertelt). Direct na rust zijn we even niet bij de les, Vobako komt scherper uit de kleedkamer, maakt hiervan handig gebruiken en korft terug tot gelijk. We heersen niet meer zoals in de 1ste helft, we laten na in deze spelontwikkeling onze buur definitief uit te schakelen, jammer! Op het einde was de energie er niet meer om nog eens volop door te drukken. Het enige algemeen minpuntje over de belangrijke matchen van dit jaar heen is dat we in meerdere wedstrijden de momenten hebben gehad om de tegenstrever “dood” te doen maar hen steeds opnieuw in de match lieten komen en dit was ook vandaag weer een feit. We kunnen het hen niet kwalijk nemen, er volgt nu een proces van geduld, bevestigen wordt allicht moeilijker. Begin september 2021, start van het nieuwe seizoen, hadden we waarschijnlijk hetzelfde gezegd en kijk waar we nu staan. De dubbel binnenhalen zou nog een mooiere afsluiter van een fantastisch parcours geweest zijn. Laat ons echter realistisch zijn en allereerst de promotie in de zaal bevestigen, dat zal al een hele klus wezen. Misschien beter dat we op het veld in hoofdklasse 1 blijven, waar onze enge kern zich verder kan ontwikkelen samen met de groei van onze jeugdige talenten. Onze suppo’s zullen hier niet rouwig om zijn omdat Rijko kern nogmaals aan de top zal meedraaien. Ik sluit af met de woorden : Verbaas ons allen.

Wat mij het meest niet onberoerd laat is dat er geen verslag van deze ultieme wedstrijd is verschenen op Rijko’s Website. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het soms is een keurig verslag in elkaar te boksen en dat nog eens tegen de tijd te moeten doen, vaak tegen zondagavond en maandagmorgen. Echter uw wekelijkse verslaggever wil ook eens genieten van een welverdiende vakantie.

Tot terug ziens eind augustus, Eugeen.