Op 18 sept. 2021 stond de 35e nationale recreantendag op het programma. Uiteraard mag Rijko dan niet ontbreken. De zon was van de partij en samen met 15 andere ploegen maakten we er een super dagje van.

Heidi, Lien, Leen, Brenda, Cailey, Kris, Tom, Thomas, Andries, Robbe en Marc waren de U87 van vandaag.

We begonnen de ochtend met een gezellige match tegen de sympathieke spelers van ATBS. Deze vrij nieuwe recreantenploeg had het moeilijk met het vlotte en gretige spel van Rijko. Vanaf de eerste minuut bouwde Rijko goed op met mooi korfbal. Dit resulteerde in een zeer positief begin van de dag. Tijdens de eerst helft waren de meeste kansen voor Rijko. Er werd mooi samen gespeeld, goed verdedigd en dat resulteerde in 7 korven! Gelukkig voor de tegenstander werden niet alle kansen benut want Rijko bleef goed aanvallen en dankzij een goede rebound bleef de bal in ons bezit. Ook in de 2e helft domineerde Rijko de wedstrijd. We begonnen weer zeer sterk met een deftige aanval. Ook de verdediging was goed wakker en zo konden we de wedstrijd eindigen met een zeer mooie 0-9 op het scorebord. Positive vibes in de ploeg en de sfeer was gezet voor de rest van de dag

Ook de aansluitende palencompetitie tegen ATBS werd met het minimale puntenverschil gewonnen door Rijko. 5-4

Na het verdiende rustmoment stond de volgende uitdaging op het programma: Appels.
Dit werd een stevige wedstrijd en fairplay was soms, spijtig genoeg, ver te zoeken. In de eerste helft kwamen we op voorsprong met 2 korven, wat zorgde voor frustratie bij de tegenstander.  Via een korte kans kon Appels ook scoren. De 2-1 stond op het bord.  Aan het begin van de 2e helft maakte Appels snel gelijk met een ver shot. De wedstrijd werd wat grimmiger en de duels werden steviger. Rijko liet zich echter niet intimideren en maakte er 3-2 van. Appels bleef mopperen op alles en iedereen, ook op elkaar. Toch konden ze gelijkmaken. Rijko moest opnieuw op zoek naar de korf. Helaas lukte dit niet meer. Appels kreeg nog een vrije worp cadeau, maar gelukkig werd die gemist. Eindstand 3-3

Bij de aansluitende strafworpen konden we 10 korven scoren. Aan het einde van het tornooi bleek dat we hiermee als laatste eindigden.

Na een gezellige middagbrake, heerlijke broodjes en een plekje in de schaduw waren de batterijen opnieuw opgeladen en werden we verwacht voor de wedstrijd tegen Sikopi. Een aangename ploeg om tegen te spelen en het spel ging gelijk op. Sikopi kwam op voorsprong. Rijko kreeg de bal eerst niet in de korf, maar opgeven staat niet in het Rijko woordenboek. We bleven goed verdedigen en bouwden mooi op, we bleven de korf zoeken. Gelukkig vonden we die en nog voor het einde van de 1e helft kwamen we 2-1 voor. De 2e helft startte mooi voor Rijko, maar de korf werd afgekeurd omdat een speler van Rijko tegen de paal zou hebben geduwd. We begrepen er niks van, maar Rijko liet zijn hoofd niet hangen en bleef hard op zoek gaan naar de korf. Sikopi kreeg een strafworp die ze niet lieten liggen. De 2-2 stond op het bord. Sikopi kreeg vleugels en scoorde snel de 3-2. Gelukkig bleven we goed korfballen en dit werd beloond met de gelijkmaker. We hadden nog maar heel weinig tijd maar bleven rustig en scoorden de 4-3. Nu was het belangrijk om gefocust te blijven, wilden we winnen. Na een paar spannende momenten kwam het verlossende fluitsignaal. Opnieuw konden we de winst binnenhalen. Wat een team!

Na de winst in de eerste ronde van de palencompetitie werden we voor de kwartfinale verwacht tegen Temse. Opnieuw moesten we de rieten korven trotseren op zoek naar de winst. Deze keer trok Temse aan het langste einde. Het werd 4-7, dus hier eindigde voor ons de palencompetitie. Niet getreurd, we mochten nog een wedstrijd spelen.

De laatste wedstrijd van de dag werd er eentje tegen Catba. Rijko was er, zoals de rest van de dag, helemaal klaar voor. Catba scoorde zeer snel, maar Rijko antwoorde onmiddellijk. 1-1
Daarna kregen geen van beide ploegen de bal nog in de korf. Dit zorgde ervoor dat de tegenstander op zoek ging naar andere manieren om de bovenhand te halen. De scheidsrechter hield zich goed staande tussen de harde duels. Catba kreeg nog een vrije worp, maar kon deze niet omzetten. In de 2e helft kwam Catba weer snel in actie en kon voor komen. Rijko kreeg de bal niet in de korf en even zag het ernaar uit dat we vandaag misschien toch een wedstrijd zouden verliezen. Zoals we het gewoon zijn van onze Rijko U87 bleven ze hard vechten om elke bal en bleven we proberen. Deze volharding werd beloond met de gelijkmaker: 2-2. Catba kreef nog een strafworp, maar ook deze werd niet omgezet. Een gelijkspel lag in het verschiet, maar Rijko bleef volhouden! En zoals het spreekwoord zegt: de aanhouder wint! De wedstrijd eindigde met een mooie 3-2 score voor Rijko.

3x winst en 1x gelijkspel! Dat verdient een beloning!
De pizza’s werden besteld en met veel smaak konden we genieten van een fijne korfbaldag. Bedankt aan Ganda voor de organisatie van dit mooie evenement. Alles was goed geregeld!

Als enige supporter kon ik vandaag met trots kijken naar mooi korfbal, volharding in het team en uitstekend samenspel. De toon is gezet, de sfeer was opperbest!

Team Rijko U87, Je mag trots zijn op jezelf!

Nathasja