Inderdaad drie maal applaus voor de verdienste van wat onze kernspelers en hun entourage dit veldseizoen weer voor elkaar brachten, namelijk de 1ste prijs op het ereschavotje, TITEL!

Applaus N° 1 : Voor het ganse Rijko collectief van de kernspelers(sters) die dit huzarenstukje nogmaals voor mekaar brachten. Na enkele eerder moeizame zeges tegen opponenten als Blauw-Wit en Edegemse met telkens ééntje meer resultaat, waren de laatste partijen uitmuntend overtuigend te noemen en zetten alzo de kers op de taart van een roemrijk veldseizoen. De promotie naar promo league is hierdoor een feit, Proficiat!!

Applaus N° 2 : Voor T1 Glenn en T2 Yves die met hun ruime korfbalkennis onze Rijko-ers veelal op het juiste spoor zetten. Training en coaching is zowaar niet altijd een lachertje te noemen. Op het juiste moment ingrijpen en het team gunstig leiden is hier hun verdienste.

Applaus N° 3 : Voor onze suppo’s die steeds de weg vonden naar het Rijko terrein, bij mate in uitwedstrijden om hun fanions blijmoedig aan te sporen tot overtreffende prestaties.     Het geheel van zulke momenten zullen we koesteren en kaderen in onze Rijko historiek. Dat enkele legends  uit onze kern (Dorthe-Sander en Nick) hun korfbalcarrière verder zetten bij Rijko 2 geeft een wrang gevoel, doch er staat opvolging klaar om over te nemen. De liefde kent geen grenzen en zo volgt Kato haar vriend naar Catba, een feit waar we haar met tegenzin laten gaan. Veel succes alvast en altijd welkom terug!

Spartacus A – Rijko A : 17-23
Aanval : Tim (5) – Cedric (-) – Lotte (1) – Jesse (2)
Defensie : Nick (5+1stip) – Sander (2+1stip) – Axelle (1) – Dorthe (1)
Wissels : Kato (3) – Janne S (1)- Ben (-) – Luna (-) – Jarne B (-) – Stijn (-) – Dorien (-)

Na de euforie van vorige week, na het behalen van de titel op HMKC, was deze einde seizoen wedstrijd ééntje dat alsnog moest afgewerkt worden en het liefst met een zege beklonken. Rijko 1 heeft nu ook de maat genomen van een eerder matig vertoon vanwege Spartacus. Onze fin-carrière legends vellen met hun klasse en doelpunten mee het verdict van de thuisploeg. Aanvankelijk stond er weinig tot niets meer op het spel, doch een prestigezege er bovenop zou mooi wezen. En zo zagen ook de suppo’s, talrijk opgekomen om hun krakken nog een laatste maal aan te moedigen, Rijko een voorsprong bijeen korven via 2x Jesse, Nick en Tim naar 1-4. Axelle deed ook haar duit in het zakje, vervolgens Tim 2x en Nick de voorsprong uitbouwden naar 5-8. Sander met inlegger, Tim, Dorthe en Nick brengen de rust stand op 8-12. De doelpuntenhonger is bij Tim en Nick 2x na de pauze nog niet gestild,9-15, nadat een pracht van een éénhandige korf van Cedric onbegrijpelijk werd afgekeurd. De verrassend aan de start verschenen Lotte maakte na een belovende prestatie de 10-16 op inloop. Tijd voor een resem wissels door te voeren, Kato eerder bij het reserveteam aan het werk werd in de ploeg gedropt. Nadat Sander zijn bijdrage nogmaals leverde prikte ook Kato binnen, 11-18 en zowaar match gespeeld. Een afronding van het klasse verschil tussen beide teams was de apotheose van deze laatste partij. Sander zette zijn stip om, Kato op vrije worp deed er nog ééntje bij, wissel Janne S liet zich evenmin onbetuigd, 13-21. Kato op inloop en een stip omgezet door Nick bepaalden mee de eindstand, 17-23. Dat Spartacus gedurende de wisselperiode bij Rijko mocht tegenprikken, moest men toeschrijven aan het lossen van de teugels bij onze fanions. Goed en wel, de zege was al lang een feit.

Spartacus reserve - Rijko reserve : 9-22 Wat een klasse verschil werd hier vertoond! Ik heb de wedstrijd niet zelve kunnen aanschouwen, pas terug uit verlof, maar dat er toekomst in Rijko’s rangen schuilt, is zonder meer een ontegensprekelijk feit.