Beste korfbalvrienden,

Het nieuwe seizoen is weer gestart, de wedstrijdprogrammatie is gekend. Wedstrijden spelen, betekent ook weer dat onze kantine weer op volle toeren zal draaien. Maar geen drankje en/of hapje zonder toogbezetting. Sinds het ontstaan van de club is dit een taak voor elk spelend lid om dit 1 of max 2 keer per jaar in te vullen. De vorige jaren hebben we getracht om iedereen in functie van zijn/haar agenda zelf te laten kiezen wanneer het best schikte om deze taak uit te voeren. Maar tot onze grote spijt moeten we constateren dat dit te vrijblijvend is. Wekelijks moesten onze bestuursleden en leden van het jeugdcomité mails sturen, bellen, de dag zelf nog bevragen,… om het schema volledig ingevuld te krijgen om dan uiteindelijk zelf meermaals op een weekend de vrije plaatsen in te vullen.

Het bestuur heeft daarom de beslissing genomen om het dit jaar over (jammer genoeg) een iets meer verplichtende boeg te gooien. De taken zullen we op voorhand toewijzen zodat iedereen dit in zijn/haar agenda kan inplannen. Indien je niet kan vragen we om onderling te wisselen binnen je eigen team. Per week zal er ook minstens 1 verantwoordelijke zijn die de kantine opent en sluit. Wie dit is zal tijdig gecommuniceerd worden. Deze kan je dan ook steeds contacteren met vragen.

Bij de toewijzing houden we zoveel als mogelijk rekening met je eigen wedstrijd en wedstrijden van je kind (we plannen in voor of na de wedstrijd).
Ook de maximumregel van 2 toogdiensten als je meer dan 2 spelende kinderen hebt  blijven we hanteren, ouders van U7 en U9 plannen we in op vrijdag tijdens de trainingen.
Altijd gezellig dat er op vrijdag wat gesocialized kan worden met een drankje en een snoepje voor de kids.

Bijkomend gaan we onze fulltime jeugdtrainers zoveel als mogelijk vrijwaren om deze taak zelf uit te voeren. Zij leveren wekelijks al veel inspanningen om de kinderen training te geven.

Ouders U7/U9, spelers van U19, Rijko kern en Rijko 3 zullen de komende dagen worden ingeroosterd. U11, U13, U15 en U17 volgt van zodra de teams zijn ingedeeld maar feel free om reeds een taak op te nemen, ze zijn zichtbaar in Twizzit.

De toegewezen taak komt automatisch in de Twizzit agenda. De week vooraf krijg je 2 maal een reminder om te herinneren aan de taak.

Op deze manier hopen we dat het voor iedereen aangenaam vertoeven is op RIJKO en dat we met zijn allen kunnen genieten van een hapje en drankje. 1 of 2 keer achter den toog en vele keren voor den toog.

Vragen aarzel niet om iemand van het bestuur aan te spreken

Bedankt voor jullie begrip.

Bestuur Rijko
#togetherforrijkokorfbal