Voor het tweede weekend op rij spelen we tegen Vosko. Deze keer een heel ander weertje dan vorige week, wat minder wind, maar wel natter. Dat laten we niet aan ons hart komen. We hopen allemaal dat vorige week vooral de wind ons parten heeft gespeeld. Tijd voor revanche dus.

We beginnen de match goed met een shot van Jeroen in de 1e minuut. Nu die voorsprong maar vasthouden. Maar doordat er een heer als dame speelt, vergist Kris zich bij het verdedigen, penalty tegen en die kans laat Vosko niet liggen. Ze lijken hierdoor meteen op kruissnelheid te komen, want redelijk snel gaat van het 1-1 naar 1-5. We maken daar niet te veel woorden aan vuil. We onthouden de positieve kanten en die komen er ook, een shot van Loes maakt er 2-5 van. We moeten nog een goaltje incasseren, maar dat wordt gevolgd door een mooi shot van Heidi. 3-6 ondertussen. Vosko laat zien dat ze niet enkel shotjes scoren, maar dat ze ook de doorlopers machtig zijn. We gaan rusten bij 3-7. We merken op dat dit een heel andere match is dan vorige week. Meer kansen, meer doelpunten, maar we genieten van de pittige wedstrijd.

De tweede helft begint zoals de eerste geëindigd is, met een doelpunt voor Vosko. Wij trachten ondertussen de schade te beperken en Griet laat zien dat je haar geen kans op een dooloper moet geven. Netjes wordt de bal over het randje van de korf gelegd, 4-8. Vosko is nog niet tevreden met de dubbele voorsprong en schakelt weer een versnelling hoger, waardoor ze verder uitlopen tot 4-11. Maar Griet heeft nog een pareltje van een doorloper en doet er nog eentje voor ons bij. Vosko kan nog een keertje tegenscoren. We vinden het nu wel welletjes. Tijd voor wat acties. Heidi staat op de juiste plaats bij de rebound en kan een korte kans goed afmaken, 6-12 ondertussen. We hebben nog meer in petto, of toch vooral Jeroen en Marc. Zij hebben nog een mooi shot in de vingers. Heidi denkt bij haar zelf, kom waarom niet nog een 3e doelpunt. Ze kan een tweede shot in de mand doen landen. Ondertussen hebben we onze achterstand verminderd tot 9-13. Vosko wil vandaag het laatste woord en maakt en nog 9-14 van.

Een miezerige dag heeft wel gezorgd voor een leuke match, veel doelpunten, veel vakwissels, veel afwisseling…

Dikke merci aan Vosko voor deze match en aan Marc om de gegevens van de matchen bij te houden.

Op naar een volgende match, in een volgend weekend!