Uitgerekend op supporters dag 29/4 hebben de U19-ers van de Rijko toekomst het beste van zichzelf gegeven en wonnen verdiend van een hoger geplaatst Borgerhout-Groen/Wit. Iedereen was na afloop onder de indruk van deze uitmuntende collectieve prestatie. Simon, die zijn laatste wedstrijden bij Rijko afwerkt, opent gezwind, 1-0. Doch de tegenpartij was hiermede niet uit zijn lood geslagen en zette ons prompt op een 2-5 achterstand. Lenne had inmiddels tegen gescoord. Echter we laten niet betijen en plaatsen daarop een 5-6 stand op het bord. Hiervoor zorgden Kaat Verdyck, Jonas en Lenne. Gestadig halen we de bovenhand in de partij en zetten de bezoekers een ferme hak. Vanaf dit moment speelde BGW niet meer als ploeggeheel, door hun nukkigheid individueel strafte ze zichzelf af en verloren de greep op het verdere wedstrijdverloop. Hiervan profiteerde Willem, Jonas, Marie (na eerder een afgekeurde korf?) optimaal om Rijko op voorsprong te schieten, 8-6. We kennen een kleine periode van minder ballen, de stand gaat naar 9-8, nadat Lenne op prachtassist van Willem zijn vrije worp afrond. Nog even de 9-9 toestaan alvorens Willem en Lobke de 11-9 aanbrengen. De wedstrijd kabbelt richting pauze met een grotere intensiteit vanwege Rijko dat zich omzet in een 12-10 ruststand.

Na het water ontbinden de Borgerhoutenaren nog eens hun duivels weerwerk naar terug gelijk, 12-12. Het sublieme moment om zich aan de in grote schare opgekomen suppo’s te tonen. Wat heeft deze ploeg nog in zijn mars? Wel wat volgt heeft menig volger zo verbaasd zodat men er langs bezoekerszijde heel stil van werd. BGW laat zijn minder kantje aanschouwen en gaat ondoordacht in de fout, een stip op Simon die hij omzet, een zuivere op Kaat Verhoeven niet toegekend, waarop nogmaals Simon zijn stip weerom omzet, 14-12. Het spektakelfestival kent vervolgens een subliem verloop, Willem op inloop assist Kaat V, Lobke, Jonas en Kaat Verhoeven tellen door de opgelopen voordeelstand van 18-12, BGW volledig uit. Even nog wat tegen gemorrel, 18-14, Jonas brengt met twee treffers de genadestoot teweeg, 20-14. We zakken niet af wat ons collectief spelniveau betreft, Kaat Verdyck en Simon met knappe indraai, 22-15. Nu is BGW totaal het noorden kwijt en moeten weerloos toezien hoe Kaat Verhoeven, Willem 2x en de ingevallen Lies op inloop de score opdrijven naar 26-15. Een late tegentreffer bepaalt de eindstand, 26-16. Einde van een TOP partij hoogstaand korfbal, dat was als toeschouwer en verslaggever nog eens super genieten. Dit vraagt om meer en bevestiging!!