De ene week is de andere niet, vorige week konden we met opgeheven hoofd de partij tegen koploper Temse afsluiten, vandaag zouden we met diezelfde ingesteldheid mogelijk een kans maken om een matig korfbal acterend Meeuwen de winst te ontnemen. We wisten wat ons te doen stond na die gesterkte prestatie tegen Temse. Jesse had het zo opbeurend beschreven in haar verslag dat navolging een vereiste was. Echter de tegenstrever had het ook goed gelezen en lieten niets aan het toeval over hun tweede plaats te grabbel te gooien. Bijgevolg, dat het weerom niet makkelijk zou worden sowieso, wetende dat onze afwerking niet altijd het peil van de promo league haalt. Toch spelen we meermaals de vonken en vuur uit onze sloffen, maar het geloof in een batige afloop is vaak sterker dan het resultaat.

Meeuwen 1 – Rijko 1 : 22-10
De thuisploeg opent op stip, waarna Sander snel tegen scoort. Gedurende een periode stond er geen maat op de afwerking van hun heren, zij bepaalden reeds vroegtijdig het verdict en smeren onze fanions een 7-1 achterstand aan. Rijko vond niet meteen een tegenzet om de match naar zich toe te trekken. Meeuwen kan eventjes geen verdere afstand nemen en blijven hangen op die 7 korven. Hiervan gebruik makend kunnen Janne S en Tim op vrije worp milderen tot 7-3. De precisie in ons scorend vermogen laat het nogmaals afweten, zo sukkelen we verder naar de rust toe, 12-4 is de opgelopen schade, enkel Jesse heeft nummer vier op inloop binnen gelegd. Na de pauze vergast Rijko de karig opgekomen suppo’s langs beide zijden met een opflakkering, Sander en Kato korven de stand naar 12-6. Met vlijmscherpe afwerking vanwege hun heren gaat het aalvlug naar 18-6. Tim, wissels Stijn en Ben 2x verzachten de pijnlijke nederlaag, eindstand 22-10. Hier werd geenszins een boeiend kijkstuk geserveerd de promo league waardig. De afwezigen hadden nogmaals gelijk de kille sfeerloze zaal links te laten liggen voor hun knusse thuiszetel.
Onze afwerkers van dienst : Sander (2) – Kato (1) – Janne S die de zieke Axelle verving (1) – Tim (2) – Jesse (1) – wissels Stijn (1) en Ben (2)

Meeuwen reserve – Rijko reserve : 15-10

Een gretiger Meeuwen plaatst Rijko gedurende een periode in de 1 ste helft reeds op een achterstand van 8-3. We starten nochtans hoopvol met de inlegger onder de korf van Cedric, navolgt door Jarne B en Ben tot de 4-3. Het povere weerwerk vanwege de onzen zorgt ervoor dat Meeuwen zo’n kloof kan slaan. In het zicht van de rust lukken Luna, Ben en Stijn met inlegger elk een korf, dat de stand op 9-6 brengt. Na het water krijgen we een vuriger Rijko te bewonderen. Cedric versiert onmiddellijk twee
stippen die hij feilloos omzet, 10-8. We drukken door en komen terug in de match aanspraak makend op meer, dit via Dorien op vrije worp en Ben, 11-10. Echter Meeuwen is daarop veel efficiënter in hun afwerking, wij laten ons ringeloren zodat een verdienstelijke uitslag er niet meer inzit, uiteindelijk wordt het verdict 15-10.

Meeuwen C – Rijko C : 9-10
De laatste tegen de voorlaatste in het klassement. Deze kelder partij wou Meeuwen zich graag toe eigenen om de rode lantaarn aan ons door te geven. Met een furieuze start gaven zij Rijko reeds een 4-0 optater. Stelselmatig konden we die beetje bij beetje verwerken via Lien, Janne W, Jo en nogmaals Lien tot 5-4. Opslag van rust moesten we de 6-4 toestaan. Enkele wissels brachten meer combinatie in ons spel, dat gaf de onzen een tegenstoot om de stand naar 7-7 gelijk te zetten., via Caine, Janne W op inloop en Lien met haar derde vandaag. De Meeuwen moesten nu passen en het spel verlegde zich compleet naar Rijko toe. Jarne D scoorde de 8-8, Joppe de 8-9 en een stip op Laura die ze keurig omzette bepaalde de eindstand, 9-10. Eindconclusie : Meeuwen blijft steken op de laatste plaats in de ranking.

Eugeen