Vorige vrijdagavond had Rijko Catba te gast in Hoogstraten. We speelden naar horen zeggen een uitstekende partij tegen zowel de reserve als het eerste team van Catba. De uitslagen spreken voor zichzelf : Rijko B – Catba B : 14-6 en Rijko A – Catba A : 17-15. Dat belooft voor
het tornooi van Verde zondag 6 november. Echter een evenement genoemd “Cava Night” gooide ietwat roet bij aanvang in onze opzet. Om 10 uur start van onze reserve met weinig slaap en velourse benen dat ging uitdraaien op een fiasco. Aan de rust had Verde B er reeds een tiental binnen geknald, waarop het antwoord zo goed als zero was. De 2 de helft met enkele wissels herpakten we ons en konden deze helft afsluiten met een 6-6, eindstand 16-6. De doelpuntenmakers van de 2 de helft : Janne S 3x, Axelle, Leen en Thomas 1x. Vervolgens onze fanions aan de beurt tegen Verde 1. Aanvankelijk liep het met een zeer goede start prima, we liepen uit tot 1-5 met scores van Stijn 2x, Kato, Jarne B en Janne S. Wanneer we de opdrachten weerom niet zo goed uitvoeren krijgen we het deksel op de neus, in een mum van tijd zet Verde de situatie recht aan de rust 5-5. De heren van de groenhemden vinden plots blindelings de weg naar de korf en Rijko slikt na de herneming nog drie korven, 8-5, vooraleer Stijn kon milderen 8-6. Verde trekt verder de partij naar zich toe, 11-6 en Luna op inloop plaats het orgelpunt, 11-7. Laat het ons houden bij een oefenpartij die voor de onzen zeer mistig bleek. De volgende wedstrijd tegen Edegem zal men het geweer van schouder moeten veranderen wil deze oefencampagne alsnog succesvol afgerond worden. Het Promo league korfbal is van een andere orde! Nu hebben we tot dusver de leerzame luxe gehad in Hoofdklasse1 waarom het tot op heden zo goed gaat. Tot hiertoe was het genieten van de veldcompetitie. Om ons verder te ontwikkelen, ontdekken en te leren staat de Promo tour te wachten. Alles zal tot in de puntjes moeten kloppen willen niet ten onder gaan. We gaan zekers niet met knikkende knieën de zaalvloer op. Met het nodige vertrouwen en de spirit Rijko eigen beaam ik : “Schrijf Rijko nooit af”. En inderdaad de 2 de wedstrijd van dit zaaltornooi tegen Edegem was van smakelijk ander kaliber.

Zowel onze reserve als de eerste claimden de winst in beide partijen. Edegem –Rijko reserve 8-16 en Edegem 1-Rijko 1 : 8-11. Vooreerst de wedstrijd van onze reserve, nadat we de opener van 2-0 aan hen lieten, gaven we danig weerwerk dat leidde tot 5-3, via 2x Kato,
2x Axelle en Ben. Je merkt het sowieso hier stonden andere spelers(sters) tussen de lijnen. Nog even enkele shots van Edegem navolgend door Axelle en Kato en we gaan rusten bij een 7-5 stand. Rijko wisselt een halve ploeg en ook deze lieten zich niet onbetuigd. Ben, Axelle, Tim en Stijn zorgen voor een meer geruststellende 11-6. Een stip in het verder verhaal wordt gemist, maar Willem 2x, Luna, Ben en Jarne B zetten de eindscore op het bord, 16-8. Nemen onze fanions het voorbeeld van Rijko res. over? Aan hen het bewijs te leveren dat ze het evengoed aan kunnen, al vind ik dat we het al eens iets onrealistisch durven aanpakken. Vandaar dat men bij een riante stand misschien iets te snel de teugels laat vieren. Meermaals staan we goed in de organisatie maar laten dan iets te veel ruimte waarop pardoes de tegenstoot volgt. Alles te herdoen en dat is een zware klus om te voelen dat wij de bal eerder willen dan de tegenpartij. Toch hebben we op dat vlak duidelijk stappen vooruitgezet en laten ons niet zo maar in de luren leggen. Tot aan de rust duidelijk een overwicht voor Rijko dat uitgedrukt wordt in doelpunten via Janne S 3x, Nathan, Kato, en Cedric op inloop 6-4. Concentratieverlies bij onze dametjes in defensie en het staat 6-6. Jesse neemt de ruststand tot zich, 7-6. Dus na het water vervolgen we nog eens niet de opwaartse curve en laten Edegem toe gelijk te stellen tot 8-8, Jesse scoorde de 8-7. Echter het Edegems liedje is nu uitgezongen en Rijko plaatst hen voor een voldongen feit met scores via Ben, Kato en Jesse, 11-8. Coach Glenn was enigszins tevreden maar zei dat verscheidene werkpunten op de trainingen deze week serieus besproken zullen worden. Supporters graag op post, ook indien mogelijk op verplaatsing, want ook in moeilijke momenten is jullie steun een meerwaarde voor dit Rijko.

Nog enkele uitslagen van inhaalwedstrijden veld : Gewestelijke A : Rijko 2 – ASKC 2 : 11-18
U19 meisjesploeg in Nederlandse competitie : Rijko A - Springfield A : 3-10