Sander (4) – Stijn (1) – Axelle (2) – Dorthe (1)
Nick (3) – Nathan (1) – Jesse (5) – Dorien
Wissels: Janne (1) – Tim (1) – Luna – Cedric – Jarne - Lennert

Zondag 23/10, een hoogdag in Rijkevorsel want het is dé Veusselse feestdag (voor diegenen die niet mee zijn, de postcode van Rijkevorsel is 2310, dus elk jaar op 23/10 is het feest). In de Kempen kan alles. Onze kern blijft niet in Rijkevorsel, maar zakt af naar Betekom voor al de eerste wedstrijd van de terugronde op het veld. Kan Rijko net voor de switch naar de zaal nog 2 belangrijke punten meenemen naar Veussel en zo met een mooie plaats in de rangschikking van Hoofdklasse 1 het buitenseizoen voorlopig afsluiten? De verplaatsing naar KCBJ is nooit een cadeau en dat is in de eerste helft te merken. De bal gaat goed rond, maar er wordt niet altijd naar de goede kans gewerkt. De eerste aanvallen valt er dan ook nog geen goal en is het wachten op de eerste bal die door de korf gaat. KCBJ opent de score met een strafworp, maar Sander pareert met een korte kans. Daarna komt KCBJ 2 x terug op voorsprong, maar telkens kunnen we de gelijkmaker binnen leggen. Eerst Jesse met een doorloper, daarna nog eens Sander met een korte kans. Ondertussen staat het 3-3, maar komt de rust al in zicht. Aan de kansen zal het niet liggen, er hadden gemakkelijk al een 5-tal korfjes meer kunnen vallen in ons voordeel, maar om één of andere reden wil de bal er maar niet in. Tot we na een shot van Nick en één van Jesse naar een 3-5 voorsprong gaan. Is dit het late startschot dat we nodig hadden? Blijkbaar niet, want KCBJ komt net voor de rust nog terug tot 5-5.

5 korven tegen krijgen in één helft is goed, over de verdediging hoeft het dan tijdens de rust ook niet lang te gaan. Waar de coaches meer werk mee hebben is het aanvalswerk van onze fanions. Veel beweging brengen om onder de druk van KCBJ uit te komen, werken naar de
juiste kansen met de juiste mensen op de juiste plaats. Let’s go! Janne is intussen op het veld gekomen voor Dorien en zij zorgt samen met Nick meteen voor een 2-punten kloof (Nick met een korte kans, Janne met een shot). KCBJ mildert nog met een shot, maar zowel Dorthe als Jesse scoren tegen met een shot. De 6-9 staat op het bord, is de kloof nu definitief geslagen? Hoe moeilijk de ballen in de eerste helft in de korf vielen, zo vlot gaat het nu. Na een 20-tal minuten in de tweede helft staat het 9-15 via een shot van Axelle, een shot van Sander, Nathan met een strafworp, een onderhands balletje van Sander, een shot van Stijn en nog ééntje van Nick. De Diesel is aangeslagen, het gaspedaal is volledig ingeduwd en is geen houden meer aan. Dankzij sterk reboundwerk kunnen onze aanvallers veel blijven herhalen en komt de voorsprong nooit in het gedrang. De pas ingevallen Tim mikt zijn eerste kans mooi in de korf, 9-16 en ook Axelle vindt een tweede keer de korf; 9-17. Jesse legt met een vrijworp en een shot de eindstand vast; 9-19. We krijgen in de tweede helft nog maar 4 korven tegen en scoren zelf 14 keer. Dat is een heel mooi rapport en doet de twijfelachtige eerste helft vervagen als sneeuw voor de zon.

Dankzij deze overwinning staan onze fanions op een zeer mooie tweede plek in de competitie op 1 punt van leider Blauw-Wit. Dat wordt nog een spannende terugronde, vanaf maart weer te volgen, buiten op onze velden.

Hoofdklasse 1A:
1. Blauw Wit - 14 punten
2. Rijko – 13 punten
3. Edegem – 12 punten
4. Ganda – 11 punten
5. Catba – 8 punten
6. Spartacus/NDN – 4 punten
7. Hoboken/Mercurius – 2 punten
8. KCBJ – 0 punten

En we hebben gezien; de coaches hebben hun troepen op scherp gekregen om de strijd aan te gaan in Promoleague in de zaal. Wij kijken enorm uit naar het debuut van Rijko in deze reeks. Supporters, verenig u en kom ons vanaf 12 november aanmoedigen met veel toeters
en bellen.

KCBJ B – Rijko B: Wat een teamprestatie!

Onze B-ploeg speelt deze keer na de A-ploeg en heeft duidelijk inspiratie opgedaan van die tweede helft. Eigenlijk geven ze KCBJ geen schijn van kans en ze vinden vanaf de start van de match heel vlotjes de korf. Gezwind gaan ze naar een 3-10 voorsprong via Janne, Cedric en
Tim met een shot, opnieuw Janne en Tim met een shot, Lise met haar eerste shot van de namiddag, Lotte met een korte kans, Luna met een shot, een tweede treffer van Lise en Jarne B met een korte kans. Heb je het al opgemerkt? Het mag wel even in de verf gezet worden; 10 keer gescoord en maar liefst 7 verschillende spelers hebben hiervoor gezorgd. Sterk staaltje teamwork! We gaan rusten met een mooie tussenstand van 5-14. Tim scoorde nog met een korte kans, een shot van Luna, nog een korte kans van Jarne B en een vrijworp van Tim.
Het water brengt geen soelaas voor KCBJ. We houden de druk hoog en blijven zelf goed scoren. KCBJ kan helemaal geen vuist maken en moet verder ondergaan. Het gaat naar 6-20 via een shot van Tim, nóg een korte kans van Jarne B, een doorloper van Lotte, een shot van
Lennert (iedereen staat op het scorebord nu trouwens ;-)), shot van Jarne B en een shot van Lotte. Onze B-ploeg kan nog 4 x scoren, tegenover één keer KCBJ. Lennert scoort nog een shot, Tim ook, Jarne met zijn 4 de (!) korte kans en uiteindelijk legt de ingevallen Willem de
einscore vast; 7-24.
Prachtige teamprestatie van onze B-ploeg. Zij zijn duidelijk ook klaar voor de nieuwe uitdaging in Promoleague.
Voor de volledigheid:
Janne (2) – Lotte (3) - Cedric (1) – Jarne B (5)
Tim (6) – Lennert (2) – Lise (2) – Luna (2)

Wissels: Laura – Jarne D – Willem (1)