Rijko 1 – Hoboken 2000/Mercurius 1 : 24-13

Aanval : Sander (3+3stip) – Cedric (1) – Kato (3) – Dorthe (2)
Verdediging : Nathan (3) – Lennert (-) – Jesse (1+2stip) – Axelle (3)
Wissels : Dorien (1) – Janne S (-) – Nick (-) – Jarne Bruyns (2)

Rijko was nogmaals in een thuiswedstrijd het decor voor een confrontatie met Hoboken 2000/Mercurius. Meestal stond zo’n wedstrijd borg voor een boeiende ontmoeting. Echter van het trotse HMKC, dat de poort naar Promo League open beukte en na één seizoen deze achter zich weer sloot, blijft nog weinig over. Een schim met het verleden weliswaar, men merkt dat men aan een nieuwe opbouw bezig is, doch vandaag waren ze niet bij machte er iets van te maken om Rijko een strobreed in de weg te leggen, onze weg naar de koppositie. Met een vliegende start genomen van onze fanions was de ban reeds gebroken na een 10 tal minuten. Vooreerst knalde Kato er een tweetal binnen, Axelle en Nathan deden het haar na, 4-0. Door foutenlast van de bezoekers kregen we twee vrije worpen toegewezen, Kato nam ze voor haar rekening, maar met betere terugspeelballen zou ze altijd tot scoren komen, dus nu net niet. Cedric op assist van Sander en Sander zelf scoorden de 6-0, alvorens HMKC kon milderen via een stip. We willen altijd graag doorduwen maar dat lukt niet elke keer, toch zijn we de bezoekende defensie te vlug af en geven hun het nakijken tot 9-2. Jesse met inlegger, Dorthe op inloop en Nathan voeren de stand verder op. Naar de rust toe nemen we weer wat gas terug zodat HMKC enkele vermijdbare korven kan tegenprikken. De halfweg partij wordt gerond met een 12-7 stand. Sander met stip, Kato op vrije worp en Axelle bepaalden deze riante voorsprong.

Na het water doen we gewoon normaal door en tellen met volwassen korfbal de tegenpartij definitief uit. Nathan, Dorthe, Jesse met stip, Sander plus een stip, nog een stip op Jesse en Sander zetten de Hobokenaars KO, 19-10. Tijd om enkele goede wissels door te voeren Dorien en Nick vallen in, het levert wel geen directe doelpunten op maar het gaf ons nieuwe zuurstof om langere aanvallen in elkaar te steken. Geen dipjes meer zijn welkom, dus spelen we terug furieus om de tegenstrever zo vlug mogelijk terug uit zijn evenwicht te brengen en dat lukt ons ook! Axelle, Dorien omdraai, stip op Sander, het staat inmiddels 22-12. Janne S en Jarne B mogen eveneens mee proeven van schitterende collectieve prestatie, waarvan Jarne B gebruikt maakt om zijn tegenstrever te verschalken met twee bonussen er bovenop., eindstand 24-13. Rijko 1 kan nu relaxed naar de volgende opdracht toeleven. Hoe dan ook wil Rijko doorgaan op het elan zoals het zich heden voordoet, als grootste troef is ons sterk collectief en de huidige continuïteit inzake afwerking. De uiteindelijke doelen zijn duidelijk de koppositie op het veld heroveren en zich klaarstomen voor de zaal in de Promo League.

Rijko res – HMKC res : 17-7

Mits hier evenzo een vliegende start neemt Rijko res resoluut het voortouw via Luna, Nick, Jarne B, Dorien en 2x Tim, 6-2. De bezoekers benen bij tot 6-5 en even leek het dat na onze knappe start alles te herdoen zou zijn. Echter Janne S en niet minder dan 4x Ben beslisten er anders over, ruststand 11-7. Na de pauze speelde HMKC geen sterke partij meer en konden Rijko niet meer overtuigen. We hadden de bovenhand in de meeste rebounds en duels, zodat we een unieke prestatie leverden door de bezoekers tot
zero doelpunten te beperken. Rijko daartegenover scoorde wel verder op niveau via 2x Tim, 2x Nick, Lisse, Janne S, 17-7.