De korfbalbond plande 3 ploegen in om te spelen op zaterdag 17 september, dus wordt er een driehoekstornooi gespeeld op Vosko. Vosko en Catba starten. De thuisploeg kan de winst naar zich toe trekken met een eindscore van 12-6. Daarna is het aan Rijko. De zon en regen spelen al een hele dag een kat en muisspel, maar tijdens onze matchen is de regen de grote verliezer en dat vinden we eigenlijk niet erg. Tijd dus om er in te vliegen.

Match 1: Rijko-Vosko
Aanval: Nathasja, Heidi, Danny en Dirk
Verdediging: Tinne, Loes, Tom en Marc
We beginnen er goed opgewarmd aan. Even wat zoeken naar onze draai, maar al snel maakt Heidi er met een mooi schot 1-0 van. Een beetje later krijgen we twee doorlopers binnen, maar kan Tom er weer vanuit schot 2-2 van maken. Net voor rust krijgen we weer een doorloper binnen. 2-3 ruststand. Vosko is duidelijk nog niet uitgeteld met deze tweede match op rij, ze maken er snel na de rust 2-4 van. Wij geven ons nog niet gewonnen en met een korte kans van Tom, een schot van Loes en Natshasja's eerste doorlopers in een match staan we zelfs terug voor. 5-4. Maar dan vergeten we vol te houden en lukt alles net niet, terwijl Vosko nog een eindschot plaatst. Ze maken er in extremis nog 5-7 van. Fijne match, snel recupereren en dan op naar match 2.

Match 2: Catba-Rijko
Aanval: Nathasja, Tinne, Danny en Marc
Verdediging: Heidi, Loes, Dirk en Tom
Nog maar net bekomen van match 1 starten we er aan. We merken meteen dat dit een heel andere match wordt dan de vorige. Met volle moed starten we met onze aanval en al snel kan Nathasja met een korte kans de score openen. Catba probeert tegen te scoren, maar ze geraken moeilijk in hun spel. Wij spelen ons spel en merken dat Danny zijn scorend vermogen nog niet verloren is. Met een mooi afstandsschot wordt het 0-2. Iets later kan Heidi van op de stip de kloof nog wat vergroten en Loes legt met een doorlopers de ruststand vast. 0-4. Ook na de rust loopt het bij Catba nog niet zoals ze willen en beginnen wij misschien ook wel de vermoeidheid wat te voelen. Danny kan de score nog wat verder uitdiepen tot 0-5. Uiteindelijk krijgt Catba ook nog waar ze al lang naar zoeken. Eindscore 1-5.
We hebben genoten van twee leuke matchen, zonder regen met een fijne organisatie van Vosko. Nog een dankjewel aan Danny om ons te vervolledigen en aan Kris voor het coachen!

Korfbalgroeten,

Het U87a team