Konden we vorig jaar in de 1ste bekerwedstrijd nog stunten tegen datzelfde Leuven, dan kon Rijko vandaag weinig of geen aanspraak maken op een herhaling. Met een verschroeiende start maakte de tegenstrever direct duidelijk met welke ambitie zij naar Rijkevorsel waren afgereisd. Hun heren tekenden voor een fenomenaal begin, zo stond het algauw 0-3. Cedric pikte met inlegger zijn graantje mee, 1-3. Via een heerlijk potje korfbal om naar te kijken ging Leuven op zijn elan door en zette ons op een achterstand waar Rijko even moest van bekomen. Onze dametjes vonden het welles, Dorthe, Kato met inloper en Axelle brachten na die moeilijke start een kleine kentering, 4-7. Sander mocht nu oplopen in de plaats van Nick. Een potiger Leuven dat veel duw en trekwerk mocht bewerken zette Rijko KO in de daarop volgende spelfases, 5-12. Kato bewees nogmaals haar vormpeil en prikte 2x tegen, ruststand 6-12. Meteen na de pauze tijd voor wissels, Dorien, JanneS en Nick kwamen in, voor respectievelijk Axelle, Dorthe en Tim.

Tijdens de 2de helft speelt Leuven iets bedaarder, maar hun trefzekerheid blijft op punt. Ook Rijko dwingt meerdere doelpogingen af, het verschil wij maken ze niet. Toch korven we af en toe wel tegen, dat kan niet verhinderen dat de score langzaam wordt uitgediept naar 8 doelpunten. Enig weerwerk kwam op naam van Kato, Dorien, Nick en Cedric, 10-18. Rijko wil wel maar speelt te weinig georganiseerd om echt gevaarlijk te worden. We worden in een figurantenrol gedwongen verder te ballen, nadat Cedric scoort, lopen de groenhemden verder weg, 11-21. De wedstrijd is gespeeld en wissels worden doorgevoerd, Jesse voor Dorthe en Tim voor Cedric. Rijko duwde niet meer door, gevolg de tegenpartij komt aan makkelijke korven toe, nadat het scorebord 14-26 aanwijst, krijgt JarneD een kans zich te bewijzen. Intussen hadden Stijn 1 + 1 stip en Sander enkele doelpunten binnen gelegd. Het bekeravontuur loopt ten einde met nog 2 treffers van Nick en Tim, eindscore 16-28, met de 2 voorgiftpunten erbij, 18-28. Finito en boeken toe!