Rijko 1 – KCBJ 1 (Betekom) : 21-17

We starten met in aanval : Kato (4+1stip) – Dorien (3) – Tim (2) – Stijn (2+1stip), defensie Dorthe (1) – Axelle (3) – Nathan (2) – Nick (1), wissels : Cedric - Sander (1) – Jarne B – Janne S De kop is eraf, nadat we mochten genieten van fantastische partijen tegen hoger ingeschatte tegenstrevers, is het nu vandaag voor echt! De eersteling van de nieuwe competitie KCBJ lijkt op papier een tegenstrever op formaat om deze positieve lijn door te trekken. Doch hun begin was niet onaardig en het onze eerder aarzelend. Zij openden de score, Kato met de 1-1 een vervolg waar Dorthe, Nick , Tim, Nathan met inlegger en Stijn op assist van Kato voor zorgden, inmiddels staat het 6-4. De Brabantse dametjes geven ons meer weerwerk dan we lief zijn, hun kansen kwamen soms te gemakkelijk tot stand zodat ze met hun team bleven aanklampen tot 6-6. Tijd om orde op zaken te stellen, een vlekkeloze tussenspurt vanwege Rijko gekorfd door Stijn shot en stip, Axelle op knappe vrije worp, Dorien (die overtuigend de zieke Jesse verving) en Nathan, zij brachten de ruststand op 11-8.

De peptalk heeft weer zijn doel bereikt, de Rijko girls zijn periodiek nu de betere van hun opponenten, Dorthe over het hoofd van haar dame met dieptepas op Axelle die afrond, Kato 2x na prima reboundwerk van Cedric en nogmaals Axelle maken de kloof naar 15-8. Wie denk dat we nu aanspraak maken om nog meer afstand te nemen en de partij compleet naar onze hand te zetten, heeft het mis ingeschat, tot grote ergernis van coach Glenn. Die roept zijn troepen bij elkaar nadat we weer een staaltje krijgen van ietwat laks verdedigen. Op kousenvoeten sluipt KCBJ naderbij tot zelfs 17-15. Verhaal waartegen onze dames voor repliek zorgden, tussendoor scoren Dorien 2x en Kato, zodat we ons iets veiliger voelen bij 18-15 stand. Het slotakkoord mogen onze Rijko’ers tot zich nemen, Tim, wissel Sander met omdraai, Kato op stip bepalen samen de eindstand, 21-17. Tevredenheid alom, ook bij de talrijk opgekomen suppo’s. Min puntje onze automatismen en het ongecompliceerde spel dat men in de oefensessies ten berde gaf, waren er vandaag lang niet en sommigen hadden die goede vorm ook niet te pakken. Coach Glenn zei achteraf, OK we korven weer meer dan 20 goals maar die 17 tegentreffers, die we iets te makkelijk weggaven, daar moet in de volgende wedstrijden aan worden geschaafd.

Rijko res – KCBJ res : 5-0 FF  Een domper op de vreugde om eveneens uit de startblokken te schieten werd onze reservisten niet gegund. Reeds op de 1ste dag van de competitie als een forfait toestaan dat roept toch vragen op?