Zaterdag 19 februari mochten onze recreanten thuis aantreden tegen AKC-Luma.

Om onze trots opnieuw te verdedigen stonden op het plein: Tinne, Grietje, Heid, Griet, Liesbeth, Brenda, Tom, Dirk, Marc en Caine.

Johan Kums was scheidsrechter van dienst.

Rijko begint gretig aan de wedstrijd en kan vrijwel onmiddellijk een 1e kans wagen. Deze bal ging naast, maar de trend was gezet.

In de 3e minuut is er een mooi shot van Tom, maar de bal rolt terug uit de korf. Rijko bleef mooi samen spelen en deed wat op training was geleerd. De kansen voor Rijko stapelen zich op, maar de bal gaat niet binnen.

Onze verdediging doet wat moet en kan voorkomen dat AKC-Luma scoort. Ook bij hen rolt de bal terug uit de korf…. We beginnen al te vermoeden dat een grapjas folie over de korven heeft gedaan.

Na 18 minuten spelen en vele kansen verder kan Tom eindelijk de zeer verdiende 1-0 op het scorebord zetten met een mooi shot. De trend is gebroken en Rijko voelt zich sterk! Enkele minuten laten wordt de inzet beloond met een 2e korf. Opnieuw Tom met een shot: 2-0. Als dan 2 minuten later Caine de 3-0 in de korf legt moet de tegenstander zich ongetwijfeld beginnen afvragen hoe dit team zo sterk is geworden. Trainen, samenspel en wedstrijdritme zijn de codewoorden. Met deze cijfers gaan we rusten.

Ook in de 2e helft neemt Rijko een goede start, maar AKC-Luma krijgt wat meer ruimte waardoor ook zij een aantal kansen krijgen. Deze kansen worden niet verzilverd. Marc kan de 4-0 op ’t bord zetten met een ver shot en ook Heidi vindt de korf en maakt er 5-0 van. AKC-Luma laat echter het hoofd niet hangen en blijft proberen om ons sterkte team uit balans te brengen. Met een doorloper kunnen ze de 0 van het scorebord halen en wordt het 5-1. Dit is tevens de eindscore.

We zagen een mooie wedstrijd met kansen voor beide teams. Rijko wist meer kansen te creëren EN om te zetten in winst!

Op naar de volgende wedstrijd.

Bedankt aan Johan om te komen fluiten, Caine om onze heren aan te vullen en AKC-Luma voor de fijne wedstijd.

Nathasja