Hoevenen A – Rijko A : 13-18

Aanval : Ben 1 – Sander 1 – Jesse 2 + 1vrije worp + 1 stip – Luna 4 + 1 stip
Verdediging : Nick 2 – Stijn 1 – Dorthe (-) – Kato 1 + 1 stip
Vervangingen : Axelle (1) – Nathan – Tim B (1) – Cedric (-) – Janne S (-)

‘T was een hele poos geleden dat we nog eens op een zondagnamiddag moesten aantreden na een reeks zaterdagavondpartijen. Bij Hoevenen Attenhove blijft dat een traditie die men in ere houdt. Hoevenen zal altijd een te duchten tegenstander blijven, die somtijds meer weerwerk biedt dan ons lief is. Als men bij Rijko de top twee plaats in het vizier wil houden, is een eventuele nederlaag in dit duel absoluut uit den boze. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Rijko verslikte zich vorige zaterdag bijna thuis tegen Verde, laat me zeggen : Met de hakken over de sloot, maar gelukkig bleven onze voeten droog!
De wedstrijd zelf begon hoopvol met de opener via Luna. Echter hun scherp schietende heren gunden ons geen meter ruimte, effenden alras gelijk en deden ons een eerste maal slikken, 3-1. We konden even de bakens verzetten via Jesse en Nick, toch grepen zij ons een tweede maal bij de slikker, 6-3. Op dat moment waren we veel te statisch aan het spelen, een beetje zoekwerk verrichtende hoe men de juiste openingen kon vinden in deze nieuwe vak opstelling. Onze cijfers waren tot op heden duidelijk evenals ons spelniveau, ook al moeten we af en toe spelers(sters) vervangen en dat levert niet meteen het gewenste resultaat op, vandaar!  Langs de lijn werden de nodige richtlijnen toegeroepen zodat men beter georganiseerd kon gaan ballen. Deze werden vrijwel goed opgepikt en men begon aan een remonte via Ben, stip op Kato, Nick, Jesse met stip en op vrije worp, met deze vijf op een rij, gaf het scorebord plots 6-8 aan. Kleine foutjes beslisten in het zicht van de rust over de gelijke stand van 8-8 en daar konden we mee leven, bijzonder door het iet te weinig overtuigende spel van onze fanions.

Een niet mis te verstane preek van Glenn tijdens de pauze doet menigéén beseffen dat het nu menens wordt de 2de helft. We schakelen direct naar een hoger tempo, gaan meer het normale schot zoeken, plukken nu zowel de inside en outside rebound en gaan voorzichtiger verdedigend acteren zodat de foutjes op de steun minder in vrije worpen worden omgezet. En kijk Luna met inlegger en ingekomen Axelle brengen ons iets ruimer aan de leiding. Slechts één tegenkorf wordt toegestaan, vervolgens scoren we een vier op een rij, hiervoor zorgden Kato, stip op Luna, Sander korte kans onder de korf en Stijn, 9-14. De Hoevense heren stroopten nog een keer hun mouwen op, plaatsten drie kanjers in onze korf naar 12-15. Juist op dat cruciaal moment wordt een stip gemist door Tim. Daaropvolgend zet hij het recht door zelf te scoren, Luna en Jesse nemen dan het initiatief om de eindstand in definitieve vorm te gieten, 13-18. Het verschil in deze wedstrijd werd grotendeels beheerst door onze dames die 12 van de 18 korven markeerden, tegen slechts één tegenkorf van de Hoevenen girls. Luna nam hier het leeuwenaandeel tot haar (5) en werd terecht op een applausvervanging getrakteerd. Voorts mogen we het sterk collectief roemen, de bank die uitermate prima invalswerk verricht, alsook de teamgeest die perfect werkt.  Dat maakt in deze reeks van Rijko A een gevaarlijke te duchten ploeg.

Hoevenen res – Rijko res : 12-22   Tot aan de rust werd het een op en neer wedstrijd die alle kanten uit kon. Evenals ons A-team liep Hoevenen zich te pletter om het reserveteam van Rijko echt pijn te doen. En ook hier waren de Hoevense boys qua afwerking de betere van hun tegenstrevers. Via een 2-2, gekorfd door Janne S en Axelle konden we even een kloofje uitdiepen via Nathan, Jarne, Tim, naar 3-5. Deze voorsprong verdween als sneeuw voor de zon, 7-6 enkel met één tegenprik van Tim. Met de rust in zicht gaven Janne S en Axelle hun tegenstreefsters  het nakijken, 7-8. Na het water even een gelijke stand 8-8, maar dan ontwikkelde Rijko reserve zijn beste vormpeil en dat leidde in een mum van tijd ons naar een voorsprong van 8-13. Afwerkers van dienst, Jarne B op stip, Dorien, Tim en Janne S 2x. Op een hoog tempo en dezelfde elan lopen we verder uit tot 11-18, dit via Tim, Janne S, Jarne B, Senne, Nathan, 11-18. Hoevenen gooit hierop de handdoek zodat we nog een ruimere zege kunnen tewerkstellen, 12-22 door Cedric, Dorien, Tim en Janne Soontjens outstanding met 6 treffers. Ook hier net als in het A team hielden onze girls de bovenhand op die van Hoevenen Zulke teamprestatie verdient een grote pluim, bijzonder hoe zij de tweede helft naar hun hand hebben gezet.

Hoevenen C – Rijko C : 12-8