Rijko A – Verde A : 18-17

Aanval : Sander 2 + 1 stip – Nick 2 – Dorthe 2 – Jesse 3
Verdediging : Lennert 1 – Stijn 2 + 1 stip – Axelle 1 – Kato 3
Vervangingen : Tim – Ben – Luna

Na de sprankelende wedstrijd tegen Ganda is een onderbreking door coronabesmetting bij Spartacus niet meteen een goede zaak voor ons Rijko. Men kan de prima vormcurve van die dag niet verder etaleren noch omzetten in de gewenste punten. Maar krijgen vandaag een andere klepper voor de voeten geschoven. Verde is er namelijk op belust ons een hak te zetten in de rush naar die tot doel gestelde tweede plaats in de ranking. Kunnen we vanop een roze wolk de partij verder dicteren en zal onze thuisreputatie overeind blijven, dat is de hamvraag? Aanvankelijk nemen we een aalvlugge start via Sander en Nick, 2-0. De Verde’s bikkelen terug, waarna Lennert, Jesse en Dorthe ons in de goede richting duwen, 5-4. De 5-5 is in de maak en enkel Kato zet de 6-5 op het scorebord. Het spel wordt bitsiger en potiger vanaf het moment dat de Verde heren hun kans ruiken om ons soms te braafjes acterend geheel te ontwrichten. De scheids, niet altijd consequent in verscheidene spelfases, laat begaan in het voordeel van de groenhemden. Het gaat alzo vliegensvlug naar 6-10, alvorens we ze van antwoord kunnen dienen, via Nick en Sander, 8-10. Rust : 8-11.

Na de pauze moet het gewoonweg beter, ook omdat onze meestal bepalende dametjes niet in hun normale doen zijn en matig in de wedstrijd zitten. Toch krijgen we alsnog een dramatische opdoffer te verwerken, het wordt 8-13. Echter een partij als deze kan vreemde capriolen maken, het vlijmscherpe mes dat zij op onze mensen richten belandde in eigen body. De woelige strijd wordt vervolgens veelvuldig ontsiert door de overbodige foutenlast van onze tegenstrever. Echter op karakter, teamwork en tomeloze inzet kan Rijko het tij keren. Onze efficiëntie en fysieke kracht maken de tegenstander gedurende een poos monddood. De scheids herpakt zich en de herhaaldelijke foutenlast wordt nu in Rijko’s voordeel gefloten. Beetje bij beetje werken we de achterstand weg tot een deugdzame 14-14. Voor die ommekeer zorgden
Dorthe, Axelle, Kato, stip op Sander en Stijn die beide werden omgezet en nog ééntje van Stijn. Hectische toestanden volgden elkaar op, eerst nam Verde weer de leiding over, 14-15, dan weer Rijko gelijk via Jesse en opnieuw op voorsprong via Stijn, 16-15. Zoals steeds is het nu uitkijken naar de prestatie van onze defensie in die eindfase, houden we hoofdjes koel om de gewaardeerde punten thuis te houden? Bovendien zal het thuispubliek zijn rol nog eens kunnen spelen en zij laten zich niet onbetuigd. Fantastisch hoe zo’n ruggensteuntje wonderen verricht, onze defensie houdt stand, met een pluim voor Luna’s invalbeurt, zodat Jesse en Kato de eindstand vastleggen op18-17. Van drama naar euforie nadien ofte zoals tennisster Venus Williams ooit zei : Win pretty, win ugly, just WIN!

Rijko res : Verder res : 13-19

Na de explosieve wedstrijd vooraf van onze fanions werd deze partij een lauwe bedoening. Nochtans vinnig uit de startblokken, tot een vroege voorsprong gebracht door Laura, Janne S 2x, Ben en Jarne D, 5-2. In geen tijd staat er een tegenover gestelde score op het bord, 5-7. We laten ons gewoonweg mak pakken en dat zijn we niet
gewoon van onze reserve team. De gretigheid, controle ballenpassing en balaanname blijft achterwege. Het technisch vernuft moet alzo van enkele spelbepalende en afwerkende spelers komen en geeft een onvoldoende. Toch brengen Ben en Tim ons iets naderbij, 7-8, waarna we terug op een driepunten toezien., 7-10. De rust gaat in met 10-13, korven door Jo, Lotte en Ben aangebracht. Geen beterschap na de pauze we blijven op een laag pitje acteren, zodat Verde uitloopt naar 10-15. Ben 2x en Tim geven niet op en prikken de 13-17 binnen. Doch in defensie wordt er slordig omgesprongen met verdedigende taken, we moeten berusten met een 13-19 eindstand, einde verhaal!