Ik had liefst een opbeurend verslag afgeleverd in plaats van tweemaal nipt de zege aan de tegenpartij toe te schrijven. Vorige week, met inzet de eerste plaats, moesten we na een beresterke partij de punten aan Vobako laten, vandaag wedstrijd tussen de nummers twee en drie stond de tweede plaats in het klassement op het spel. Kwam Rijko gemotiveerd en beter gewapend tussen lijnen om een op tuk zijnde Blauw-Wit achter ons te houden in de strijd om die tweede klassementsplaats? Wie heeft de grootste honger en gretigheid, het duel zal het na verloop uitwijzen. Algauw bleek dat de dametjes van Blauw-Wit de partij in hun richting bepaalden inzake afwerking, met vier treffers en een stip prijkte er in de aanvangsfase reeds een 5-3 op het bord. Tegenscores kwamen op naam van Dorthe, Stijn en Nick. Via Sander, Axelle en Stijn verkrijgen we de verhoopte aansluiting 6-6. De ommekeer is ingezet zo denken we, daar zorgden Sander met stip, Stijn, Jesse en Lennert beide met stip voor, intussen is de stand geëvolueerd naar 9-10. Echter de Blauw-Witte girls verweren zich als duiveltjes in een wijwatervat en scoren telkens tegen. Zo wordt het in het zicht van de pauze een nek aan nek waarbij Rijko alsnog een tweepuntenkloof kan slaan, dank zij een stip op Jesse en twee treffers van Kato, ruststand 11-13.

Na de hervatting geven Dorthe en Stijn de stand in voor Rijko de goede richting aan, 12-15. Een sterke comeback met drie tegen treffers van onze opponent en het staat terug gelijk, 15-15. Daaropvolgend scoren Kato en Nick telkenmale op het juiste moment en zo behoudt Rijko zijn voorsprong, 16-17. Ook Axelle laat weer van zich horen en markeert de 17-18. Het vervolg kent een moeilijk verhaal voor Rijko omdat we zo gecounterd worden dat de tegenpartij nu het voortouw neemt naar 20-18. Kato met stip en Nick verzorgen telkens de aansluiting, 21-20. Maar in de eindfase laten de Blauw-Witte girls zich niet onbetuigd en zetten de 23-21 op het scorebord. Wat volgt is spanning alom, seconden aftellen en nagelbijten. Jesse brengt nieuwe hoop met een tegenscore 23-22, maar daar blijft het bij. Zo stapelen de baaldagen zich op, wanneer we terugblikken op een formidabele partij korfbal die eindigt in mineur, en we met het kleinste verschil de zege aan de  thuisploeg moeten laten. Toegeven dat de winst voornamelijk dient toegeschreven aan de opportuniteit van de Blauw-Wit dametjes die 12 treffers en 4 stippen markeerden bijgestaan door hun sterke reboundheren. Rijko daartegenover kende een iets mindere tweede helft met wat meer loze aanvallen die qua afwerking een onvoldoende meekregen, en een terugvallend defensief beleid waar we moeilijk orde op zaken konden tegen over stelden. Jammer maar helaas de beoogde puntenoogst is foetsie en we zullen ons in de volgende reeks wedstrijden danig hoeven te herpakken willen we onze huidige tweede plaats veilig stellen.

Blauw-Wit res – Rijko res : 18-23  Ook hier stonden de nummers 2 en 3 tegenover elkaar. Na de furieuze opener van de thuisploeg naar 4-2, konden we bijbenen via Ben 2x, stip op Janne en shot en eveneens Lokbe die haar eerste optreden meteen verzilverde, 4-5. Vervolgens werd het een om en om score tot 10-10 alvorens Rijko een kloof kon slaan. De 6-6 kwam op naam van Nathan, Ben en Janne scoorden de 8-8. Luna en Tim dan weer de 10-10. Ook hier lieten de Blauw-Wit dametjes zich niet onbetuigd met al zes treffers achter hun naam, maar in het zicht van de rust gaven Luna en Ben ons meer ademruimte, 10-12. Blauw-Wit had zich om aan te klampen danig vergalopeerd en dat benutte en leper Rijko ten volle, de kloof werd uitgediept naar 12-18, via Janne, Ben 2x, Nathan, Luna en Lobke. De honger naar een knappe zege is nog niet gestild en zo stomen we door naar 14-20 via Nathan en Jarne B. Eventjes moeten we een opflakkering ondergaan, echter Janne S en Jarne B zetten de puntjes op de i, zodat een knappe partij korfbal wordt afgesloten met een 18-23 eindstand.