Zaterdag 4/12/2021 : Verde A – Rijko A : 14-17

We hadden wel al een aantal mooie zeges geboekt in zaal maar dit is toch een statement. Winnen moet een gewoonte van ons worden. Het is nu zaak om zo lang mogelijk in die positieve flow te blijven. Dit is een referentieprestatie die kan tellen voor de eerstvolgende wedstrijden tot aan de clash der Kempen op 8 januari tegen Vobako. Hoe we het voor mekaar kregen? is de vraag die menigeen zich stelt. Wel de goede mentaliteit, opgevolgde trainingen, prima coaching, unieke sfeer en het aspect kwaliteitskorfbal brengen, deze combinatie leidde Rijko naar de reeds behaalde resultaten. Vandaag, een match van de waarheid met de koppositie als inzet. Zo kregen we twee ploegen die 100% gemotiveerd aan de afgooi kwamen. De fans en de unieke atmosfeer bij Verde die moesten we missen, voor de thuisploeg beslist een nadeel. Na de opener van de groene brigade, spelen Jesse en Kato zich een eerste maal in de kijker, 1-2. Hun moeilijk af te stoppen heren scoren erop en erover naar 4-2. Nick roept ze halt toe met twee shots, 4-4. We krijgen bij de vakwissel er weer ééntje veel te vlug tegen, Axelle heeft inmiddels ook de richting korf gevonden, 5-5. Dorthe op inloop 5-6, waarna Verde de laatste keer gelijk effent, 6-6. De beurt nu aan Cedric en Axelle via vrije worp, die de controle op de partij aanscherpen, 6-8. Sander scoort daarop met een inlegger, zijn heer is hierdoor zo gefrustreerd dat hij natrapt met een rode kaart tot gevolg. Nick zet de bordjes op 6-10, we gaan rusten bij een 7-10 voordeel.

In de pauze werden ieders taken nogmaals nauwkeurig aangestipt voor een gunstig verder verloop. De groep heeft zeer aandachtig geluisterd wat zich meteen omzet in een stip op Lennnert, 7-11. Nick geeft nogmaals de goede richting aan, gevolgd door Axelle, waarna Nick ons op rozen zet met twee shots, 12-15. Je merkt het, de Verde spelers hadden zich intussen ook niet onberoerd gelaten. Een gebrek aan scherpte in de Rijko rangen, hiervan profiteert Verde door de 14-15 aan te tekenen, hun laatste troef.  De wissel Nathan en Jesse plaatsen het slotakkoord met twee mooie korven, eindstand 14-17. We hebben vooral als ploeg een zeer sterke partij gespeeld, iedereen uiterst tevreden met de overwinning van de eendracht. Zo is het wekelijks genieten.

Verde res – Rijko res : 19-19  Je krijgt niet altijd wat je vraagt!

Ook hier stond een 1ste plaats op het spel. Geen turbo start van Rijko, eerder een optater van een dol Verde dat Rijko herhaaldelijk tot aan de rust uit verband speelt en de score opdrijft. Ruststand 11-8. Nochtans waren we in de aanvangsfase de evenknie van Verde met scores van Stijn en Ben. Vervolgens namen zij de controle over de partij in handen, balden mooie combinaties bij elkaar, meestal afgerond door hun dames, zodat een 6-2 achterstand het verdict was. Rijko bracht tot op dat moment te weinig in de zone van de waarheid. Tim 2x, Janne S, Nathan, Ben met stip en Stijn zetten zich schrap en luiden de ommekeer in, 10-8. Na de pauze lukten we ei zo na de gelijkmaker met korven van Nathan en Stijn, 11-10.Doch de scheve situatie wordt daaropvolgend nog niet helemaal rechtgetrokken, we blijven op achtervolgen aangewezen. Tot het moment dat Nathan er zich mee ging moeien en er met volle overgave voor gaat, met zijn 7 treffers + 1 stip stak hij er afwerkend bovenuit. Ook Tim levert met 2 korven tussenin zijn bijdrage. De stand is inmiddels geëvolueerd naar 16-19 in Rijko’s voordeel. Met nog enkele minuten van het eindsignaal verwijdert wil men persé dien twintiger scoren. Het liep toch zo lekker juist voordien, maar men gaat ondoordacht te werk, in plaats van rond over vier naar de beste kans te werken speelt men te overhaast met veel afval tot gevolg. Die ballen razen vliegensvlug naar de overzijde, en alles wat verkeerd zou kunnen gaan, ging ook verkeerd in die laatste 3 minuten. Verde scoort hieruit 2x en zet in de slotseconden een toegekende stip om, 19-19. Een puntendeling, jawel maar onze mede 1ste plaats is foetsie! Beter luisteren en de opdrachten uitvoeren die men je toeroept vanaf de lijn, dan had deze dramatische afloop kunnen vermeden worden. Begrijpelijk dat Nathan, de man van de match, zijn ontgoocheling niet verbloemde met het hoofd tussen de handen al schuddebollend.

Gewestelijke : Verde 2 – Rijko 2 : 6-9