Kato Dorthe Cedric Nick

Axelle Jesse Lennert Sander

De thuiswedstrijd tegen Ganda beloofde spannend te worden, met als extra inzet de tweede plaats in de reeks en om in het spoor te blijven van leider Verde.

Rijko start sterk met een shot van Kato na een mooie beweging, de wedstrijd gaat gelijk op tot 2-2. Dan plaatsen onze Rijkohelden een versnelling hoger en grijpen Ganda bij hun neuzekes. In no time staat het 9-3 via onze sterk schietende dames. De buit lijkt al snel binnen tot het nabijwonende varken (hebben we eindelijke een dierlijke mascotte gevonden?) alle aandacht opeist. Lotte en Jarne spelen portier en zorgen ervoor dat er gekorfbald kan blijven worden.

De supporters vergeten even hun helden en zo komt Ganda terug in de wedstrijd. Met hun sterk schietende heren glipt Ganda dichterbij tot 10-8. Alleen Axelle weet nog tegen te scoren op vrijworp. Zo gaan we rusten en lijkt alles weer mogelijk.

Beide ploegen zetten opnieuw hun beste poot voor en starten gretig aan de tweede helft. Onder begeleiding van de U15 wordt het varken weggeleid en kan iedereen zich weer concentreren op de wedstrijd. Dankzij een korte kans van een collectief sterk spelende Sander zijn we vertrokken voor een spannende tweede helft. Maar opnieuw bijt Ganda zich in de wedstrijd en staat het al snel 12-11.

Onze helden geven echter nooit op en zetten alles op alles om door te stoten naar de tweede plaats in het klassement. Daarna volgen drie shots op rij van Axelle, Nick en Cedric. Vooral het zuivere shot van Nick blijft ons bij!

Iedereen denkt dat de wedstrijd op slot zit, maar de Ganda heren geven niet op. Ze brengen Ganda voor een laatste keer dichterbij tot 15-13.

Kato trekt de overwinning binnen met een shot en strafworp. Axelle zet de puntjes op de i met een shot voor 18-13. Ganda scoort nog een vrijworp net voor tijd en we sluiten af met een dik verdiende thuisoverwinning na een mooie wedstrijd met twee goed korfballende ploegen!

We kijken dan ook enorm uit naar de topper volgende week zaterdagavond tegen de Leeuwen van Verde. Supporters op post voor dé wedstrijd voor de eerste plaats!! We are Rijko!

Leen