Na de mooie prestatie tegen HMKC vorige week, moesten onze fanions vol aan de bak op Blauw Wit. Geen gemakkelijke uit-wedstrijd, zeker niet als je weet dat Blauw Wit in de vorige match 28 korven maakte. Maar onze kern was er klaar voor en ging vol goede moed het veld op.

De start was allesbehalve top. Ondanks de duidelijke instructies van de coach, krijgen onze dames elk een korf tegen en staat het na enkele minuten 4-0. Het sein om onze motor te laten aanslaan blijkbaar. We brengen de stand naar 7-5 door 2 x Stijn Van der Auwera, 2 x Ben Van Looveren en 1 x Nick Michielsen. Kunnen we de aansluiting maken en er weer helemaal een match van maken? De efficiëntie van Blauw Wit blijft ons nekken. Om het hen moeilijk te maken, moeten we absoluut top zijn en dat is vandaag niet altijd en wordt meteen afgestraft. Blauw Wit loopt uit naar 11 – 5 vooraleer we nog eens kunnen scoren. Nick Michielsen, Dorthe Neefs en Lennert Herthogs maken er 11 – 8 van, maar Blauw Wit blijft de korf gemakkelijk vinden. We gaan rusten met 12-8.

Brengt de rust soelaas en vinden onze fanions zowel aanvallend als verdedigend antwoorden op het goede spel van Blauw Wit? Daar lijkt het in ieder geval op, want ze beginnen de tweede helft meteen met 2 korven; Stijn en Nick met een shot. De 2-punten kloof blijft behouden tot 14-12 dankzij een strafworp van Jesse Peeters en een shot van Kato Brosens. Maar dan drukt Blauw Wit helemaal het gaspedaal in en vinden onze fanions geen antwoorden. De kansen die we zelf creëren, worden niet afgewerkt, de foutenlast is te hoog en het is moeilijk korfballen, mede door de scheidsrechter die heel veel toelaat en weinig overtredingen bestraft. Blauw Wit loopt uit naar 21 – 12 en de match is gespeeld, maar het laatste fluitsignaal is nog niet gegeven. De ingevallen Tim Baetens scoort nog een strafworp, Ben scoort nog met een shot en Kato besluit de match, ook met een shot; 22 – 15.

Onze A-ploeg mag het veld met opgeheven hoofd verlaten. Tot de laatste seconden bleven ze spelen, oplossingen zoeken en kansen creëren. Maar de eerlijk gebiedt ons toe te geven dat Blauw Wit beter was en onze foutenlast te hoog om aanspraak te kunnen maken op de winst.

Rijko A staat momenteel op plaats 3 in de rangschikking en neemt het dit weekend op tegen Spartacus.