Mogen we starten , ja we mogen starten !!!!!!

Het woord dat iedereen meer dan beu is gehoord, lijkt ( definitief) verdwenen ….. We mogen weer korfballen!!!!

Met Ferry en Stefanie als coaches kan men spreken van Rijko U17 2.0.

Nieuwe wind, nieuwe manier van werken , kortom een nieuwe aanpak na enkele succesjaren met Rudi….. Het is even wennen .

Met de slogan 1 team trachten deze 2 korfbalgekke trainers een aanloop van deze talenten voor de kern te bereiken.

De eerste opdracht vandaag voor de U17B werd al meteen geen cadeau: BGW kwam op bezoek, een topploeg in deze leeftijdscategorie….

Vol vertrouwen werd deze match gestart en de eerste kansen waren voor de thuisploeg: Stijn kreeg een vrijworp die maar net gemist  werd. Een goed begin met snedige aanvallen , hoge druk en veel enthousiasme leverde enkele kansen op die helaas niet werden omgezet in een score. De bezoekers hadden even tijd nodig om warm te draaien maar lieten stelselmatig hun klasse zien met veel snelheid , beweging en een zeer grote honger naar de bal toe. Hun efficientie werd echter snel duidelijjk : de 0-1 en 0-2 werden knap gescoord, dankzij hun kleine topscoorder….een serieus talentje als je het mij vraagt .De kopjes gingen zeker niet naar beneden en er werd de strijd aangegaan: iedereen zette zijn beste beentje voor, mooi om te zien!! Zelfs de aanvullende Jarco bewees dat hij netjes meedraaide in zijn vak. Hij ving de geblesseerden Matthijs, Lenne en Arnaud met sprekend gemak op. Enkele kansen later heerste er gejuig op de bank en langs de lijn :na een mooi staaltje samenspel scoorde kapitein Nore uit een shot. Het vertrouwen kreeg een boost maar BGW schakelde plots een versnelling hoger en bij momenten zagen onze verdedigers sterretjes…. Van 1-2 liepen ze tot aan de rust uit naar een geruststellende 1-6 voorsprong met een afwerkingsgraad in het vak van hun topscoorder van 40%, straffe statistieken lijkt me!!!!

Waren de coaches dan ontevreden? Integendeel: met enkele knappe ingestudeerde aanvallen en terugkomende patronen bewees deze ploeg nu al dat de richtlijnen en trainingsarbeid beloond werden.

De bezoekers startten de tweede helft furieus en hadden er zin in. Al snel stond de 1-9 stand op het bord terwijl de thuisploeg bleef vechten voor wat het waard was. Rijko veerde weer even op en kreeg nieuwe moed , zeker nadat Marie na een ingestudeerde opbouw zeer mooi de 2- 10 korfde… Maar het moment van de middag moest nog komen: Jasper zette een snelle aanval op , speelde prachtig naar Marie, deed een fake en scoorde op magistrale wijze de 3-10 .

Dit werd op de bank en naast de lijn gesmaakt met een applaus alsof de wedstrijd werd gewonnen, een euforisch moment ondanks de tussenstand!!!! Hun kleine man temperde de vreugde met nogmaals 2 bommetjes vanop grote afstand.

Stijn  ( sterke match ) kwam nogmaals op het prachtige scorebord, net als Dieter die op vrijworp mooi scoorde. Telkens wij scoorden , prikten de bezoekers tegen . Bo liet het scorebord nog een laatster maal voor de thuisploeg veranderen vooraleer het orgelpunt van de topscoorder van BGW werd gezet: met liefst 7 van de 16 korven konden we met gemak spreken van de man van de match. Met de eindscore van 6-16 mochten onze strijders meer dan fier op hun wedstrijd zijn.

Veel progressie en durf werd aan de dag gelegd tegen een klassevoller BGW . De scoringspercentage kunnen en moeten nog omhoog maar die komt wel snor onder leiding van Ferry en Stefanie…

Nog even de doelpunten van Rijko op een rij:

1-2 Nore

2-10 Marie Govaerts

3-10 Jasper

4-13 Stijn

5-14 Dieter

6-15 Bo

Volgende week staat de volgende wedstrijd gepland: zaterdag 11 september om 14.0 uur op ASKC : supporters op post!!!!

Een vrijwillige reporter