Een vrijdagwedstrijd naar Merelbeke : er zijn wel leukere verplaatsingen….Met een ritje van meer dan een uur los door Antwerpen kwamen we toe aan het prachtige complex van de tegenstander. Gezien de huidige ranking mocht dit geen probleem opleveren voor onze getalenteerde korfballers. Het spreekwoord van het vel van de beer…… dat was tot vandaag nog niet gekend blijkbaar… Rijko , zonder Wouter , Jins en Kaat begon dus niet op volle oorlogssterkte waardoor de andere spelers / speelsters meer speelgelegenheid kregen. De thuisploeg begon vrank en vrij aan de wedstrijd en kwam na een zwakke start van Rijko op een 1-0 voorsprong. Snel bleek dat het verwachte niveau niet op de mat werd gebracht. Met slordig spel , weinig variatie en zwakke passing leek het alsof iedereen moe was van een lange week. Ward was effe bij de pinken en rondde na een steal de 1-1 mooi af.  We kwamen zelfs op voorsprong na een intuitie van Daan: op vrijworp van Lies korfde hij meteen de 1-2 binnen. Een zelden hoogtepuntje van de roemloze avond. Floriant bleef geloven in een stunt en korfde zowaar de 2-2 binnen, tevens de ruststand. Zwak , zwakker , zwakst, zo kon je de eerste helft omschrijven!!!!

Coach Thomas van merkbaar teleurgesteld en eistte meer inzet, grinta en durf in het spel.

Zo gezegd , zo gedaan? Niet dus: het spelpeil zakte sneller dan de temperatuur. Het ene boven nul, het andere er diep onder… Floriant bepaalde zelfs met tijden het tempo en kwam niet eens onverdiend op voorsprong waarop de bedrijvige Chiel op zijn gekende wijze de 3-3 korfde. Direct hierna lukte de thuisploeg de 4-3 voorsprong waar Daan de 4-4 eindstand korfde.

Voila , meer kan men niet over deze wedstrijd zeggen.

Hopelijk volgende week nog een wedstrijd tegen Ganda , al is dat in deze periode geen zekerheid.

Supporters Coraonaproof op post.

Een vrijwillige reporter