Met de kortste verplaatsing trokken onze favorieten naar het nabijgelegen Vobako. Lekker vroeg om 10 uur waardoor het fris aan de vis aanvoelde. Helaas zonder onze Siem , onrechtstreeks geveld door Corona. Met 4 heren en 6 dames gingen we de strijd aan tegen onze ’ eeuwige  rivalen’ uit Lichtaart.

Rijko begon het beste aan de wedstrijd en toonde in de aanvangsfase meer lef en oogde scherp. Verschillende kansen werden bijeen gespeeld, helaas was de afwerking niet top zodat we het overwicht niet konden verzilveren in een voorsprong. Het was echter de thuisploeg die bij een schaarse aanval op voorsprong kwam door een shot. De thuisploeg kreeg kort daarna zelfs de kans om uit te lopen maar mistte de stip helaas… Rijko  liet de kopkes zeker niet hangen  en bleef vinnig en goed samenspelen. Toen Floor een mooie aanval afrondde met een even knap shot , zagen we niets dan lachende gezichten op het veld. Bij de vakwissel leek het alsof Rijko vleugels kreeg : Sander ( Vleugels) scoorde de 1-2 en Arne legde de ruststand vast na een bommetje van verre afstand . Een mooie en zeer degelijke helft werd getoond waardoor coach Vanessa terecht onze helden beloonde met positieve woorden.

De thuisploeg moest het spel ondergaan maar had enkele jokers ( lees A- spelers ) achter de hand. Met deze wissels veranderde het ganse spelverloop. De thuisploeg schakelde niet 1 maar 2 versnellingen hoger , mede door de niet zo faire kwaliteitsinjectie waardoor de voorsprong snel een achterstand werd. De 2-3 , 3- 3 en 4-3 waren van zeer mooie makelij , weliswaar steeds afgerond door de wisselspelers. Plots deed de scheids , tot een bepaald moment goed fluitend, mee met de thuisploeg door enkele zeer dubieuze en foutieve beslissingen te nemen.

Jammer, maar zonder scheids geen wedstrijden zeker… Rijko bleef spelen voor wat het waard was , gaf niet op en bleef werken voor elke bal. Uitgelezen kansen bleven helaas uit en de thuisploeg kapte nog wat zout in de wonde door de overdreven 5-3 en zelfs 6-3 aan te tekenen. Helaas geen eerste deugddoende overwinning die er vandaag wel inzat. Jammer dat de denkwijzes van Rijko en Vobako niet parallel lopen waardoor het resultaat langs de ene kant primeert en de speelminuten/ opleiding  langs de andere kant. Dan toch maar de optie die Rijko hanteert volgens mijn opinie.

Volgende week de ( hopelijk) laatste wedstrijd van het vreemde buitenseizoen met een verre verplaatsing naar Leuven op zondag.

Supporters op post

Een vrijwillige reporter