Afgelopen zaterdag heeft ons 3e duo tornooi onder mooie weersomstandigheden plaatsgevonden.

Ons RESTOTEAM was reeds vroeg in de weer om lekkere broodjes te voorzien voor tijdens de lunch.

Er waren in totaal 67 duo’s ingeschreven! We gingen van start met de eerste wedstrijdjes om 10:30 en waren vertrokken voor véél wedstrijden van telkens 2 x 5’

In de voorrondes werd er in alle reeksen vlotjes gescoord en waren er soms wedstrijden die maar met het kleinste verschil werden beslecht. Dat gaf soms wat spanning en hilariteit tot het laatste fluitsignaal.

Wanneer de halve finales eraan kwamen begon de spanning bij sommige teams toch wat toe te nemen. Iedereen wil natuurlijk graag een finale spelen

Na enkele spannende halve finales kwamen uiteindelijk de FINALES

Bij de U7/U9 hadden we “een kleine finale” die werd gespeeld door De Roller Disco Girls (Renéé Van Dael – Justine Mariën) en De Leeuwkes ( Lene Vervaecke - Auke Geysen)

Uitslag = 18 – 13 voor De Roller Disco Girls

“De finale” werd gespeeld door de scorende korfjes (Annelore Snoeys – Charlotte Cools) en Best Friends (Marjorie Van Dael - Lily Knaepkens) het ging hier lange tijd gelijk op maar uiteindelijk waren het de scorende korfjes die met maar liefst 30 – 24 wonnen!

De finale bij de U11 was tussen Bert & Ernie (Anna Vervaecke – Britt Verschueren) en Blue Kings (Tijl Janssens – Rune Aerts) werd gewonnen door Bert & Ernie met 12 – 7

De finale in de reeks U15 was tussen LeLies (Lene Matthe – Lies Verhoeven) en The Bitches (Gitte Godrie – Hanne Matheeussen) Hier wonnen de LeLies met 10 – 12

Bij de recreanten/niet-korfballer hadden we 3 reeksen waarvan de beste 8 van de 3 reeksen samen eerst een kwartfinale moesten spelen alvorens we aan de halve finale en finale konden beginnen.

De uiteindelijke finale ging tussen Duvels AA (Miel Nuyts - Kurt Adriaenssen) en Rust Roest (Nona Luyckx - Eef Peeters) Na een zéér spannende wedstrijd waren het Duvels AA (reeds 2 x dat ze het duotornooi op hun naam schrijven, sterk werk mannen) die tegen de ex. kernspeelsters wonnen met 15 – 14

Reeks U17/competitie korfballer was een “familie” finale tussen The poster boys (Nathan en Lennert Herthogs) en Team Bevers (Ruth en Lore Bevers) deze ging gelijk op en na 2 x 5’ was de stand gelijk! Dus…”golden goal” ging beslissen wie hier het tornooi op hun naam mocht schrijven. Het waren uiteindelijk The poster boys  (11 – 10) die hun zenuwen onder controle hielden en zo de 3e editie op hun naam hebben geschreven.

Na de prijsuitreiking zorgde vele handen dat het materiaal snel was opgeruimd, waarvoor dank aan iedereen die heeft meegeholpen. Uiteraard ook aan de mensen die vrijdagavond de korven mee hebben geplaatst!

Ondertussen was ook de foodtruck gearriveerd zodat diegene die hadden ingeschreven konden gaan aanschuiven voor hun hamburger/frit.

"Special thanks to"

• Aan alle duo’s voor hun deelname, hopelijk heeft iedereen ervan genoten en zien we jullie volgend jaar terug
  • Aan de mensen die de scores noteerden voor de allerkleinsten
  • Ons RESTOTEAM voor de broodjes