Beste korfballers, trainers, vrijwilligers, ouders en supporters van Rijko

In februari dachten we nog met zijn allen ‘Corona, dat is ver weg!’. Nu weten we jammer genoeg wel beter. Dit virus dat gaat snel over van mens tot mens. Tot op heden bestaat er nog geen medicatie of vaccin. De enige remedie vandaag is om iedereen zoveel mogelijk af te zonderen van elkaar. Willen we binnenkort met zijn allen weer uit ons kot, dan is het belangrijk om de richtlijnen die opgelegd worden, minutieus te volgen! Alleen zo stoppen we Corona.

Ook spreek ik graag een HARTELIJKE dank uit aan alle mensen die (nog) aan het werk zijn. Met in het bijzonder de mensen die vandaag in de frontlinie staan, jullie zijn FANTASTISCH!

Gezondheid staat voorop en de Belgische korfbalbond heeft de beslissing genomen om dit korfbal-seizoen te annuleren. Achter de schermen zitten we natuurlijk niet stil en zijn we volop bezig om seizoen 2020-2021 voor te bereiden. Afgelopen donderdag hadden we met de raad van bestuur onze 1ste online vergadering en willen we onze leden via deze brief op de hoogte brengen van de gemaakte afspraken en beslissingen.

Sportief :

• Alle competities zijn stopgezet, alsook onze wekelijkse wedstrijden binnen de Kempische Korfbalacademie voor U8 en U10.
  • Onze accommodatie is gesloten tot 19 april (conform de huidige richtlijnen), mogelijk wordt dit verlengd. Ook voor ons is het nog een vraag of we dit seizoen nog mogen korfballen. Vanaf het moment dat het mag, willen we het korfbalgevoel terugbrengen. 1 maal per week zullen er dan vrije trainingen georganiseerd worden. Wanneer we groen licht krijgen van de overheid, informeren we jullie over de juiste periode (mei-juni of juni-juli?).
  • Achter de schermen is de sportieve cel volop aan het werk, zodat elk team volgend seizoen de nodige begeleiding heeft.
  • Als voorloper op het nieuwe seizoen hadden we in mei steeds het infomoment voor ouders (info trainers volgend seizoen, trainingsuren,…) We bekijken nog of dit ‘live’ in onze kantine kan of we jullie op een digitale manier deze info bezorgen.

Evenementen:

• Jaarlijkse algemene vergadering van vrijdag 25 april zal verplaatst worden naar vrijdag 26 juni. De uitnodiging met agenda en volmacht zal via Twizzit bezorgd worden aan alle leden +16 jaar.
  • Aprilvistornooi zaterdag 26 april wordt geannuleerd.
  • Spaghettifeest hadden we onder voorbehoud verschoven naar een latere datum dit seizoen, maar ook dit moeten we met pijn in ons hart annuleren. We verwachten iedereen volgend jaar op zaterdag 20 maart 2021 in ‘t Centrum. Wie hiervoor ingeschreven en betaald had, zal tijdens de paasvakantie een apart schrijven krijgen met meer info hierover.
  • Aardbeientornooi donderdag 21 mei, dit zullen we voor de 2de maal in ons bestaan dienen te annuleren. Er is reeds een datum voor volgend seizoen geprikt… we verwachten iedereen op donderdag 13 mei 2021 voor het 29ste aardbeientornooi!
  • De jeugdfinales U12 – U14 – U16 (zaterdag 30 mei), die we als club toegewezen kregen, zijn door de stopzetting van de competitie ook geschrapt. Volgend seizoen zullen we onze kandidatuur weer indienen.
  • Aan de gemeente werd de vraag gesteld hoe het verder moet met het ophalen van het zwerfvuil. We wachten op een antwoord van de gemeente. Ondanks dat iedereen in zijn kot moest blijven, is het zwerfvuil niet in zijn kot gebleven. Mogelijk zal er door ons toch nog actie moeten ondernomen worden. Wordt vervolgd!
  • De bonnenverkoop in Werchter, wat ons een aardig centje opbracht, wordt mogelijk ook geannuleerd.
  • De Dag van de vrijwilliger op zaterdag 26 juni, zal door het uitstellen van de jaarlijks algemene vergadering verplaatst worden naar september. De datum volgt na bekendmaking van de speeldata (competitie seizoen 2020-2021).
  • Als het kan en mag, willen we dit jaar nog een ‘eindeseizoensactiviteit’ Zodra de richtlijnen het toelaten, komen we hierop terug.

Financieel :

Zoals jullie merken, vallen al onze korfbalactiviteiten stil en daarbij ook onze inkomsten (kantine en de diverse activiteiten). Onze vaste uitgaven blijven uiteraard wel doorlopen. Dit is de reden dat we de betaling van onze lidgelden ook uitsturen zoals gebruikelijk met de vraag tot betaling vóór 31 mei.  We zijn er ons van bewust dat door ‘deze vreemde periode’ het niet voor iedereen evident is om te betalen. Daarom bieden we de mogelijkheid om uw betaling te spreiden over het seizoen 2020-2021.  Ondanks dat de Vlaamse gemeenschap de sportsubsidies met 6% heeft verminderd en deze via de bondsbijdragen worden doorgerekend aan de korfbalclubs zullen we gezien de huidige situatie ons lidgeld NIET verhogen.

Evenementen seizoen 2020 -2021 :

Deze evenementen kunnen jullie alvast noteren in jullie agenda

• Zaterdag 22 augustus: 3-hoekstornooi voor U12 – U14 – U16 – U19
  • Zaterdag 29 augustus: 2de duotornooi met afsluitend een BBQ

Als afsluiter wensen we iedereen nog een goede gezondheid en we duimen dat we elkaar nog mogen ontmoeten dit korfbalseizoen.

#togetherforrijkokorfbal#samentegencorona#checkcheckcheck

Vanwege bestuur en jeugdbestuur