Het scenario kon niet spannender verlopen dan in deze reeks: in een ultiem duel streden de nummers 1 en 2 van de stand in een rechtstreeks duel om de titel. Rijko begon met een voordeel aan de wedstrijd: het stond 2 punten voor en had de vorige confrontatie met 3 korven verschil gewonnen . Jammer dat Lis door ziekte verstek moest geven voor deze match maar ze kwam haar ploegmaats wel steunen vanop de bank !! Kaat Verhoeven verving Lis . De thuisploeg stond dus voor een loodzware opgave maar begon scherp aan de partij waardoor hun intenties snel duidelijk werden. Rijko, gans het seizoen sterk verdedigend , hield de eerste stormloop af waardoor Rijko eventjes kon bekomen en het aanvalsvak in balbezit kwam. Dean lukte dan ook de openingstreffer met een shot : 0-1 . Maar Neerlandia , met enkele sterke heren en 1 dame die er duidelijk bovenuitsprong, bleef erin geloven en kwam snel terug. Met een shot van diezelfde dame en een shot van een heer kwam de stand snel op 2-1 . Rijko hapte naar adem en toen de thuisploeg een stip kreeg, werden de handjes al wat klammer. Gelukkig voor de bezoekers mistte de thuisploeg deze uitgelezen kans. De kansen kwamen vervolgens langs beide kampen en de volgelopen zaal kon dit smaken met het nodige applaus voor beide teams. Plots dook Chiel als een duivel uit een doosje op en scoorde op zijn geweldige manier de 2-2 op doorloper. De thuisploeg liet echter de kopjes niet hangen en hun dame ( alweer) scoorde de 3-2. Wat de thuisploeg kan , kan ik ook dacht Kaat Verhoeven en met een shot kwam de score weer in evenwicht: 3-3 . De druk en het enthousiasme van de thuisaanhang werkte als een stimulans voor de thuisploeg en ze bleven Rijko maar bestoken met aanval na aanval en shot na shot. Er dient jammer genoeg ook wel gezegd te worden dat de jongeheer met het fluitje niet echt bij de les was waardoor coach Mike meermaals vol ongeloof stond te kijken naar zijn twijfelachtige beslissingen….Met een  tussenspurt naar 6-3 klokten we af waardoor dit een thriller  van formaat werd. Met deze score stond Rijko nog aan de leiding maar 1 korf meer werd het Neerlandia  .Wat een apotheose toch…..De acterende helden kwamen onder luide aanmoedigingen terug de arena in voor de spannendste 25 minuten van deze competitie. Erop of eronder, dat werd het motto van beide teams. Rijko startte gretiger aan de tweede helft en dwong kans na kans af, maar scoren lukte voorlopig nog niet. De druk bleef duren en na een resem pogingen lukte Jasper de belangrijke 6-4 score. Maar zoals steeds in deze wedstrijd knokte de thuisploeg zich  terug en scoorde de 7-4.  Lies, sterk spelend tegen de imposante dame, scoorde met een ingeving onder de korf door slim door te draaien en onderhands af te werken. Knap hoor!! De marge werd 2 en Rijko begon al te dromen van de titel. Maar zoals de gehele wedstrijd scoorde de thuisploeg uit een ver shot de korf van de hoop. De zenuwen begonnen duidelijk boven te komen en het thuispubliek dreef het volume in de zaal op waardoor dit een eindspurt werd met een fotofinish . Rijko kreeg het moeilijker en kreeg amper nog kansen bijeen gespeeld. De thuisploeg had ook last van de spanning maar plots uit het niets viel er een bal van een enorme afstand in het mandje waardoor de thuisploeg virtueel kampioen was . Met nog 1 minuut op de teller leek alles over and out . Rijko had echter nog 1 aanval en met nog 6!! seconden voor tijd kreeg het nog een stip na een domme actie van hun sterke dame. Alle druk op de schouders van Kaat V want zei werd naar voor geschoven door coach Mike. Kaat, die zelden mist vanaf de stip bezweek echter onder de druk en mistte de stip waardoor de kaarten geschud waren. Neerlandia en niet Rijko pronkte helemaal bovenaan het klassement.

Volgens onze Rijko bril hebben wij ook kampioenen in onze rangen: een gelijk aantal punten , en de titel ‘ verloren’ door in onderlinge confrontaties met 1 korf meer onderuit te gaan , jammer, jammer.

Onze felicitaties gaan dan terecht uit naar Neerlandia met hun titel en promotie naar Promoleague A.

Maar de helden van deze competitie zijn toch duidelijk onze youngsters: wat een parcours hebben ze wel niet afgelegd en wat een ontwikkeling werd er gedaan.  Een speciale vermelding voor deze spelers maar ook aan onze coach : ‘ onze Mike’…..Hoe hij deze groep tot een eenheid heeft gebracht , dat verdient een groot applaus!!!!

Nu enkele weekjes verdiende rust om vervolgens het veld te gaan bestormen met dynamisch en leuk korfbal.    Tot dan ……

Een vrijwillige reporter