Doordat de uitslagen vorige week positief uit de bus kwamen voor Rijko werd deze confrontatie een finale op zich: enkel mits winst kon dit Rijko zich plaatsen voor de begeerde kruisfinales, dit jaar in Beveren. Maar dit leek gemakkelijker gezegd dan gedaan : met Sikopi kreeg men een tegenstander van formaat voorgeschoteld. De wedstrijd , gespeeld voor volle tribunes, begon geweldig, maar jammer genoeg niet voor Rijko. In een mum van tijd stond het 3-0 in het krijt na een wervelende start van de thuisploeg. Ondertussen raakte Kaat nog ongelukkig geblesseerd maar ze beet moedig door: tekenend voor het belang van deze match.. Er dient wel gezegd dat elk shot binnenviel , wat maakte dat Rijko effe een mentale tik kreeg. Na de nodige time out van coach Rudi herpakte Rijko zich door terug te komen naar een 3-2 stand na een korte kans van Loris en een stip benut door Kaat. De thuisploeg, zonder hun sterspeler Joppe, kromde de rug en liep mede door de (te ) fanatieke supporters en coaches terug uit naar een 5-2 stand. De schoten van hun atletische heren waren met momenten dodelijk waardoor Rijko steeds tegen een kloofje aankeek. Loris met een ver shot milderde nog tot 5-3 maar toen kwam de intimidatie van hun bank boven: bij vrijwel elke fase werd er op het matig leidende duo ingespeeld waardoor Sikopi uit het niets een vrijworp cadeau kreeg. De thuisploeg nam dit cadeau in ontvangst en liep weer uit tot groot ongenoegen van iedere Rijko supporter en de Rijko bank. Rijko besefte dat deze wedstrijd er eentje van de laatste kans was en schakelde een versnelling hoger waardoor het zichzelf terug in de match knokte. Matthijs op shot en Stien met een stip zorgden weer voor hoop door de 6-5 aan te tekenen. Maar zoals reeds gezegd , de thuisploeg reageerde alweer door de 8-5 ruststand aan te tekenen. Een mentale tik voor Rijko dus….

Deze helft was er eentje waar echt alles inzat : strijd, passie overgave en een wil om te winnen , alweer promotie voor de korfbalsport lijkt me.

Met een verdiende pauze konden de acterende helden even op pauze komen, incluis de 2 scheidsen ….

Met Daan in het veld probeerde Rudi de bakens te verzetten tegen het toch wel zeer sterke Sikopi. Met de eerste baltoets bewees Daan dat hij er klaar voor was door direct met een bom de 8-6 aan te tekenen. Marthe scoorde kort daarna op doorloper: de achterstand werd alweer bijna weggewerkt: kon het nog voor het moedige Rijko ???? De thuisploeg antwoordde direct met de 9-7 stand na een knap shot. 3 aanvallen, 3 doelpunten , dit was  veelzeggend voor het niveau van deze wedstrijd. De leiding liet zich dan weer ringeloren door de protesten van de thuisaanhang door een duidelijke fout niet te bestraffen met een stip maar enkel met een vrijworp. Jammer jammer… Simon zorgde kort hierna terug voor hoop door een doorloper te scoren. Maar het tempo van de wedstrijd eiste zijn tol en Rijko bezweek moment per moment aan de druk waardoor de thuisploeg met een tussenspurt de 13-8 liet aantekenen. Game over helaas…… Kaat op shot en Loris op doorloper zorgden voor de 13-10 eindstand. Een dikke proficiat aan de thuisploeg voor het bereiken van de kruisfinales. Het had vandaag net dat tikkeltje meer in huis dan Rijko waardoor deze zege verdient is voor Sikopi.

Maar natuurlijk ook een dikke pluim voor dit Rijko: na een onoverbrugbaar gewaande achterstand in de rangschikking is het blijven spelen voor wat het waard was . De kroon op het werk was er helaas vandaag niet maar al strijdend verlaten we het zaaltoneel met fierheid!!! Proficiat voor deze zaaleditie aan coach Rudi en het ganse team.

Nu enkele weekjes de riem eraf om vervolgens het lastige buitenseizoen te hervatten.

Tot buiten dan maar….

Een vrijwillige reporter