Met het tweeluik naar het Gentse richting einde zaal, trokken de troepen van coach Mike naar Ganda. Op papier het zwakke broertje van de reeks, dit mocht voor het sterke Rijko geen probleem vormen.

De thuisploeg, gelukkig genoeg met z’n achten, begon aan de wedstrijd met een slaapverwekkend tempo. 2 Volle minuten de bal in het bezit hebben zonder kansen te bijeen te spelen, dit bleek jammer genoeg het spelletje dat de thuisploeg gans de partij liet zien. Het verschil van tempo bleek vanaf de eerste aanval van Rijko duidelijk: het klasseverschil , dat liet zich snel merken. Chiene, de vervangster van Lis (skivakantie) kreeg snel een stip en benutte deze uitgelezen kans: 0-1  Coach Mike had snel in de gaten dat er mits hoge pressing snel balbezit voor Rijko werd geleverd en stuurde  dit bij. Deze groep snapte direct dat dit de juiste tactiek moest zijn vandaag. Dieter, Jarco  op shot, Kaat op doorloper, nogmaals Dieter, Nore  en Jarco wisten nog voor de pauze de score serieus te vergroten alvorens de thuisploeg op doorloper mooi kon tegenscoren.

De toeschouwers die deze verre trip mee deden kregen evenwel geen mooie wedstrijd te zien, vooral te wijten aan het enorme verschil in tempo en in kwaliteit. De tweede helft werd als het ware een copy dan dat van de eerste helft met zeer groot overwicht voor de fiere leiders in deze reeks. Nore, Dean, Dieter en Jasper zorgden voor de overtuigende 2-11 eindscore. De thuisploeg benutte een stip en Rijko leek met momenten aan shottraining te doen, best wel raar om te zien, maar goed…. Met deze verdiende overwinning treffen de nummers 1 en 2 van deze reeks elkaar volgende week in Neerlandia, een rechtstreeks duel om de titel dus. Verrassend nieuws kwam er echter op zondag wanneer Neerlandia verrassend genoeg onderuit ging in Leuven. Nou ja, verrassend… Rijko haalde op Leuven in extremis nog een puntje uit de brand in de slotfase. Met 2 punten voorsprong en een overwinning onderling lijkt Rijko het meeste voordeel te hebben in dit duel, maar niets is beslist tot na het laatste fluitsignaal volgende week in Neerlandia. Een warme oproep voor de supporters: kom massaal deze ploeg aanmoedigen, ze zullen het nog nodig hebben.

Afspraak dus volgende zondag om 12.00 uur op Neerlandia, supporters op post!!!!

Een vrijwillige reporter