Kersvers kampioen Rijko trok met nog 2 speeldagen voor de boeg naar het tweede gerangschikte Catba. Gehavend weliswaar want Jins ( vakantie) en Sander ( in extremis ziek) , ontbraken in dit duel. De plaats van Jins werd zonder probleem opgevangen door Fien Vervoort. Rijko  startte het best en bij de allereerste aanval scoorde Ward met een mooi shot. Goed begonnen is half gewonnen…maar dit spreekwoord kwam helaas niet echt uit zo bleek. De thuisploeg speelde vol overgave en leek meer dan de evenknie van de kampioen. Door hoge pressing in aanvallend als verdedigend vak, had Rijko het enorm moeilijk om aan kansen te komen. De steun werd niet toegelaten en Rijko wist op sommige momenten niet wat gedaan om aan kansen te komen. De thuisploeg , met enkele goede spelers en stevige dames , speelden voor wat ze waard waren en de scheids kon dit blijkbaar ook enorm apprecieren. Met een duidelijke loopfout scoorde de thuisploeg de 1-1 en op stip gingen we rusten met een 2-1 achterstand. Dit was deze ploeg niet gewend : er moest uit een ander vaatje getapt worden om hier iets uit de brand te slepen!! Rijko begon veel gretiger aan de tweede helft en Jelte scoorde met een knap shot….maar werd onbegrijpelijk afgefloten wegens verdedigd. Vol ongeloof in de tribune en coach Suzan had moeite om niet te ontploffen tegen de scheids. De thuisploeg liep kort daarna zelfs uit tot 3-1 na een mooie vrijworp. Wedstrijd gespeeld? Niets was minder waar: een zeer sterk spelende Fien Vervoort lukte knap de aansluitingstreffer : 3-2. Maar de thuisploeg counterde deze score snel met een shot: 4-2 . Wat nu gedaan?? Wanneer Catba balverlies leed na een onderschepping door Ward, zette hij Jelte op prachtige manier met een geweldige lange pass moederziel alleen voor de korf. Jelte miste niet en scoorde de 4-3. Dit werd duidelijk dé actie van de wedstrijd!!! Catba begon daarna ongelofelijk lang de bal in hun bezit te houden tot ergernis van supporters en coach Suzan. Maar de scheids had hier duidelijk geen probleem mee en liet dit alles toe. Boontje komt om zijn loontje en bij de laatste aanval van Rijko scoorde Noa de verdiende gelijkmaker. Dit werd tevens de eindstand , een terechte uitslag mijns inziens. Zo blijft deze ploeg nog steeds hun ongeslagen status behouden, iets waar men fier op mag zijn!!

Een speciale pluim vandaag voor Fien Vervoort: voor de eerste maal meespelend in de A- ploeg en deze knappe prestatie afleveren: proficiat Fien!!!! Dit bewijst dat men op de goede weg is bij Rijko door de ontwikkelingen van elke speler op een juiste manier te stimuleren. De toekomst lijkt verzekerd. Volgende week de afsluiter van het zaalseizoen naar Ganda.

Supporters op post!!

Een vrijwillige reporter