Na 2 nederlagen tegen topteams moest ASKC voor de bijl!!

Met de veldwedstrijd nog vers in het achterhoofd beloofde dit een pittig duel te worden….

Echter, daar was niets van te merken… na een matige start zonder tempo en veel verkeerde beslissingen kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Alles wat maar kon foutlopen liep op dat moment fout:geen tempowisselingen, weinig variatie in het spel , slechte shotkeuzes, geen rebounds, foute passing… Waar was het Rijko van de afgelopen weken naartoe??

Stien scoorde de1-1 maar Rijko had hun lesje niet geleerd en de thuisploeg scoorde zelfs de 2-1.

Het al trage tempo werd dan nog eens bewust door coaches en spelers naar beneden gehaald waardoor dit een draak van een wedstrijd werd om naar de kijken. Kaat benutte uiteindelijk een doorloper , Loris op shot en nogmaals een doorloper van Marthe bezorgde Rijko de 2-4 voorsprong. Was Rijko eindelijk uit de greep van de stugge thuisploeg?  Niet dus…na een stip en een ver shot hingen de bordjes weer gelijk tot frustratie van coach Rudi.

Snel tijdens de rust de kopkes bij elkaar en elkaar oppeppen was de boodschap.

Het tempo bij de bezoekers ging de hoogte in en steeds meer werd duidelijk dat de wil om te winnen groter was bij Rijko dan de thuisploeg. Marthe op vrijworp en een korte kans benut door Lenne zorgden voor ademruimte. Na een onoplettendheid in de verdediging klampte de thuisploeg nog eventjes aan tot 5-6 maar dit bleek slechts een stuiptrekking. Kaat en Marthe met beiden een ver shot bezorgden Rijko de winst. ASKC scoorde nog 1x en zo konden we huiswaarts keren met een 6-8 overwinning.

Dit was veruit de zwakste wedstrijd dat deze ploeg tot nu toe heeft laten zien.Het vertragende spel van de thuisploeg zat er ook wel voor een groot deel tussen mijns inziens…

Ondanks dit alles werd ook wel duidelijk dat Rijko kwalitatief veel beter is dan dit ASKC. De eerste 2 punten zijn het belangrijkste. Deze week er weer keihard tegenaangaan en dan komt alles goed!!!

Volgende week de derby tegen Vobako , supporters op post!!

Een vrijwillige reporter