Na een perfecte 4 op 4 werd de start in de zaalcompetitie niet gemist door deze jonkies.

3 op een rij ? We trokken ditmaal vroeg naar Scaldis om een 3 op 3 te bemachtigen…

Rijko startte overtuigend en dominant aan deze wedstrijd met snel spel en veel variatie. Al snel kwam de 0-1 op het bord na een mooi shot van Noor. De thuisploeg , met enkele vinnige dames en pittige heren in hun rangen herpakte zich en dit leidde in de 1-1. Een hapklare brok ging het vandaag niet worden, dat werd al snel duidelijk. Rijko bleef variëren en werken voor elke kans waarbij Ward de 1-2 op het scorebord plaatste. De thuisploeg klampte aan tot 2-2 maar Rijko diepte de kloof toch uit naar een 2-4 voorsprong na 2 korven van Jins.

Een leuke en aangename eerste helft werd afgesloten waarbij we toch wel aangenaam werden verrast door het niveau van de thuis-en uitploeg. Knap werk!!!

Ging Rijko verder uitlopen of was het de thuisploeg die de bezoekers het vuur aan de schenen bleef leggen?

Na een blitzstart van Scaldis gaf het scorebord verrassend de 4-4 aan. Ondanks het verschil in kwaliteit begon de thuisploeg in een stunt te geloven maar dit was buiten Wouter Broos gerekend: na een ver shot korfde hij de verdiende 4-5 binnen. Rijko controleerde vanaf dan de wedstrijd : verdedigend heel secuur en aanvallend veel kansen afdwingen, wat uiteindelijk leidde in de bevrijdende 4-6 van Noor. Met een shot ‘ at the buzzer’ plaatste Noa de knappe 4-7 overwinning op het scorebord.

Conclusie: Rijko had het niet gemakkelijk vandaag tegen een moedig Scaldis, maar heeft wel bewezen dat dit ploegje stappen vooruit blijft maken. De durf en wil om te winnen komt steeds meer boven, verdedigend staan ze meer dan hun mannetje en het scorend vermogen gaat de hoogte in.

Keep on the good work!!!!

Volgende week zondag afspraak om 12.00 uur tegen KCBJ, supporters op post!!!