Het oogde vooraf zo immens mooi, de overwinning vorige week tegen Verde, het zaal programma bij aanvang een beetje op het lijf van Rijko geschreven, dit moest ons leiden naar een 2 op 2, want we hadden vooraf nochtans het gevoel dat ook hier op Hoevenen iets te rapen viel. De realiteit is vaak anders dan het gewenste.  Afgaande op de uitslag van hen verleden week tegen Spartacus (28-27 winst) waren we wel een beetje gewaarschuwd dat zij vrij snel scoren en veel. Toch trekt Rijko de positieve lijn van tegen Verde door tijdens 1ste  helft. Een sublieme prestatie zonder weerga de eerste 15 minuten, dat leidt ons naar een 2-7 voorsprong, bijeen gekorfd door Jesse Peeters, Ben Van Looveren 2x, Loes Rönne 2x, Axelle Fransen en Glenn Ruts.  Hoevenen creëert tot dan weinig of niks waar we echt van zullen zweten. Echter hun schutters, voornamelijk de heren, vinden onze korf zo aantrekkelijk dat ze hem aan de binnenkant ook willen aaien, gevolg een 5-7 tussenstand. Axelle Fransen, Ben Van Looveren en Loes Rönne leggen daaropvolgend een droge drieling in hun mandje. De scheids tot dan bijna onberispelijk keurt een gedekte korf goed en de gele kanaries fluiten hun liedje verder, zonder valse toon met er nog 2 bovenop, 9-10. Op slag van rust kan Glenn Rust nog even verder aandikken, 9-11.  Na de peptalk is het hopen dat onze fanions er goed uitkomen en een knap vervolg aan kunnen breien. Vlammen en het verschil maken is nu de boodschap. Ben Van Looveren kan gepast scoren naar 9-12, maar dan neemt Hoevenen plots het voortouw, met 5 knallers wordt onze gele korf doorboort en kleurt ineens fel rood, het alarmsignaal!, 14-12. De laatste korf wordt door alleen spel goedgekeurd in de plaats van afgefloten. Van dan af wordt er geen aantrekkelijk korfbal meer gespeeld, men gaat keihard bikkelen voor de knikkers die voor het rapen liggen. De scheids kiest en geeft menigmaal het voordeel aan Hoevenen, daar kunnen wij weinig of niets tegenover stellen. Toch is onze winning-mood  nog steeds aanwezig en dat laten we blijken door tot een 16-16 fel aan te klampen. Glenn Rust, Axelle Fransen en Eef Peeters kozen het goed moment uit om bij te trekken. Oef, een geruststelling zou men zeggen, de druk op hun aanvallers mindert zien der ogen zodat er meer ruimte komt om aan te leggen. Hier dankbaar gebruik van  maken, scoren hun heren het verschil dat ons een grote teleurstelling bezorgt, eindstand 21-17. Enkel Jesse Peeters kon tegenprikken, maar deze treffer doet niets meer te zake. Hopelijk laat deze opdoffer geen te diepe sporen na zodat we er volgende week op Vobako weer vol voor gaan.

Reserve : Hoevenen B – Rijko B : 16-15 We beginnen eerder slap aan de wedstrijd en krijgen algauw het deksel op de neus, 4-1. Langs Rijko zijde kon men pas tegenscoren na 9 minuten spel, via Stijn Vander Auwera. Na 12 minuten legt Kato Brosens er ééntje binnen en Dorien Eelen doet haar dat na, 4-3. De thuisarbitrage keurt een geldige korf af wegens verdedigd, daaropvolgend een normale stip past hij aan tijdens de aangevraagde Time-Out (na lange bedenktijd) en geeft een vrije worp i.p.v. een stip. Aan de overzijde wel een makkelijke stip, dat de stand op 5-3 zet. We klauwen terug naar de rust toe via Tim Baetens die er gauw 2 binnen prikt. Na het water is mijn mening dat de Hoevense dametjes meermaals de hakbijl mochten bovenhalen zonder daarop gesanctioneerd te worden. Die strijdvaardigheid levert hen ook het gewin op en plots staat er een 11-9 score te knipperen. Rijko’s korven werden aangetekend door Stijn Vander Auwera 1x + 1 vrije worp, Tim Baetens 2x en Tokke Van de Kerckhoven. We hoeven zelfs een 15-13 toe te staan, waarop Maud Peeters, Tim Baetens en Stijn Vander Auwera een antwoord op konden geven. Kato Brosens en Stijn Vander Auwera trekken bij tot 16-15. Een stip op Kato wordt door de vingers gezien en niet toegekend. Helaas moeten we ook hier berusten, want deze partij had Rijko nooit of te nimmer mogen verliezen.

Hoevenen C – Rijko C : 7-11 Dan toch met één zege huiswaarts, proficiat. Deze heb ik niet meer bijgewoond, ik had namelijk mijn buik vol van ontgoocheling en kon dat best in mijn ééntje verwerken.

Eugeen