Het is zeker, sinds gisteren zitten we officieel in een hittegolf en vandaag noteerden we het hoogtepunt ervan. Het KMI raadt aan om je licht te kleden, in de schaduw te blijven en zware inspanningen te vermijden. Echter velen hebben die mogelijkheid niet en zo ook de Korfballers in volle voorbereiding moesten er zich doorheen werken en het was zweten en puffen geblazen, jandorie! De spielerei zoals het beachkorfbal, is vanaf heden voorbij en maakt plaats voor het ernstiger werk. Vandaag een uitstapje naar Linkeroever waar Sikopi KC zijn thuisbasis heeft. Deze korfbalclub staat een trapje hoger dan Rijko en komt uit in de promoleague veldcompetitie.

Sikopi A – Rijko A : 18-20 We starten met Dorthe, Kato, Nathan en Tim in aanval, Axelle, Jesse, Nick en Jarne B nemen het verdedigend compartiment voor hun rekening. De eerste 10 minuten ondergaan we het spel en de druk van de Linkeroeverpioniers die vlot uitlopen naar 5-1. Zij wisselen het spel over vier af met heuse versnellingen en dat gaf dit resultaat. Enkel Nick kon even tegenprikken op 2-1. We vonden de juiste tegenzet niet meteen en moesten zelfs een drietal stippen toestaan, die weliswaar alle door dezelfde heer werden gemist. Tijdens de eerste drankpauze probeerde coach Glenn orde op zaken te stellen met de volgende boodschap : We kunnen het hen moeilijk maken wanneer wij het goed en beter doen dan we tot nu hebben getoond. Dan zullen we er 110% voor moeten werken en gaan. Toch kan Sikopi nog even uitlopen tot 8-3, na tegenscores van Nick en Dorthe. Het probleem van de vele tegengoals moet serieuzer en daadwerkelijk worden aangepakt. De juiste wissels geven een nieuw elan, vraag is of deze make-over zal volstaan om subliemer weerwerk te bieden. En inderdaad vervolgens trekken we ons eraan op, missen nog een stip, maar Jesse, Kato op inloop en Dorthe brengen Rijko naderbij tot op twee korven van gelijk, 8-6. Doch hun dametjes laten wederom van zich horen en zetten het verschil terug op vier, 10-6. De pittigheid van hunne start maakt plaats voor een warmte dip waardoor Sikopi stilvalt. Het sein voor Rijko om toe te slaan en dat doet men met bravoure, Nathan 2x, Nick en Kato brengen de ruststand op 11-10.

Het fluitsignaal van een goed leidende scheids Renske is amper weg gegalmd of Ben ontbindt zijn duivelse afwerkingskunsten, hij brengt de score op 11-11, Nathan stelt terug gelijk12-12 en vervolgens 2x Ben die Rijko een eerste maal op voorsprong zet, 12-14. Jesse werpt er nog eentje binnen waarna nogmaals 2x Ben ons een vierpuntenkloof bezorgt,13-17. Was dit de mokerslag voor de thuisploeg?, toch niet want in een ultieme inspanning tot op het bot sloegen ze gepast terug tot 18-19. Intussen konden Dorthe met korte kans en Ben alsnog tegenscoren. Dorthe plaatst het orgelpunt met een handige inlegger, 18-20. Knappe prestatie door onze intelligent team afgerond. Werk aan de winkel voor Sikopi coach Kris Van Put, die zijn ontevredenheid nauwelijks kon onderdrukken.

Sikopi res – Rijko res : 15-10 Tussen de lijnen in aanval starten, Leen, Lotte, Cedric en de weder optredende Joppe. In verdediging lieten Laura, Lien, Stijn en Jarne D hun kunnen bewonderen. Wisselspelers: Andries, Jarne B, Ben, Janne S en Kato. Gauw was het verschil qua homogeniteit merkbaar. De Sikopi dames staken kop en schouder boven de onzen uit. Zij vormen het ingespeelde reserveviertal en Rijko moest depanneren met de beschikbare elementen, vandaar. Zo keken we snel tegen een achterstand op van 6-2, enkel Joppe en Stijn hadden tegen geprikt. Jarne B en Ben ontpopten zich als moedige tegenwerkers en brengen de stand op 7-4. Is er een ommekeer in het spel? Niet dus de ijverige thuisdametjes zetten onze dames voor een voldongen feit, 11-4, waarna Ben via de 11-5 de ruststand bepaalt. De warmte slaat toe en dat heeft gevolgen op het spelpeil, aan een gezapig tempo werd de overbodige 2de helft afgewerkt. Stijn scoort nog ééntje tegen alvorens men terug uitloopt naar 13-6. Janne S, Cedric en de ingevallen Kato 2x zorgen voor een ietwat dragelijker eindstand, 15-10.

Zaterdag 13 augustus – driehoektornooi op Neerlandia met als deelnemers: Rijko, ASKC en Neerlandia zelve. Rijko moest zijn teams mixen, door onbeschikbaarheid van bepaalde vaste waarden, zodat de A ploeg een A/B mix werd en de B ploeg praktisch volledig uit C spelers bestond. Wat de C ploeg betreft, deze worden voortaan bijgestaan en gecoacht door Thomas. Even de uitslagen op een rijtje plaatsen :

Neerlandia A – Rijko A/B : 9-9
Neerlandia B – Rijko B/C : 8-14