De Rijko-recreanten trokken voor hun laatste wedstrijd van het zaalseizoen naar de vrienden van Vobako. Heel wat van onze mannen zaten op een betere wei (goei verlof Dirk!) of waren gekwetst (goei herstel Jeroen!) waardoor we aan de wedstrijd begonnen met exact 8 spelers en Griet als gelegenheids-man. (Dat ze dat in de na-match compenseerde met een overtuigde imitatie van een niet nader genoemde kleuterjuf-met-hoge-stem-en-kinderlijke-taal werd haar dan ook graag vergeven.) De vakken: Griet (heer dus), Marc, Leen en Anja begonnen in aanval; Brenda, Heidi, Kris en Andries in verdediging.

In het begin van de partij, professioneel gestart met corona-veilige vuistjes, trachtte Vobako onze ploeg bij de keel te grijpen. In geen tijd stond de 3-0 op het bord na enkele knappe aanvallen. We lieten ons niet van de wijs brengen maar waren toch opgelucht toen we de 3-1 konden scoren en zo zelf ook gelanceerd waren. We kwamen terug tot 4-4 en de rest van de wedstrijd was zeer gelijk opgaand. Er werden felle duels uitgevochten maar de sfeer bleef opperbest door een sportieve houding van beide kanten.

Mede dankzij de inbreng van Thomas na de rust (speciaal nog overgekomen na de wedstrijd van zijn U16 in Temse, waarvoor grote dank!) kreeg de ploeg wat extra zuurstof en klommen we naar een 5-7 voorsprong op een 5-tal minuten van het einde. Snel daarna kon Vobako nog milderen tot 6-7 maar dankzij aandachtig verdedigen en nog enkele dreigende aanvallen hielden we die nipte voorsprong vast tot het eindsignaal. Beide ploegen spraken na afloop van een leuke, gelijkopgaande en spannende recreantenmatch. De uitdaging vanwege Vobako tot een herkansing in het veld nemen we graag aan!

Nog het vermelden waard: twee prachtige korven vanop afstand door Brenda en Heidi en een geslaagde strafworp onder druk door Heidi.

Een vrijwillige reporter