Na de knappe zege in de derby tegen Vobako reisden we vol vertrouwen naar Joki.

Chiel ontbrak helaas wegens ziekte:,veel beterschap voor Chiel.

Een kleine oproep als voorbeeld voor onze gemeente : wat een prachtig complex is daar neergepoot zeg!! Maar nu over naar de orde van de dag: korfbal. De thuisploeg begon vol goede moed aan de wedstrijd en probeerde door de sterke verdediging van Rijko te komen. Na anderhalve minuut rondspel zonder kans kwam Rijko eindelijk aan de bal. Het tempo verhoogde zienderogen waardoor er een resem kansen werden genomen door onze helden .Lis miste nog een stip maar vanaf dan kwam de Rijko-trein onder stoom: de overmacht werd duidelijker en duidelijker en dat vertaalde zich op het scorebord : 0-1 ( shot Lis ,)0-2 ( shot Dieter ), 0-3 ( korte kans Jasper) . Eventjes schrikten toeschouwers en spelers op toen Kaat een bal slecht op haar vinger kreeg. Ze moest eventjes worden verzorgd maar beet knap door: ijs en tape kunnen wonderen doen!! Rijko werd niet uit hun lood geslagen en bleef gezwind aanvallen en zeer sterk verdedigen . Een logisch gevolg was dan ook een zeer knappe 0-6 ruststand. Bo op shot, Lis met een knappe doorloper en Dieter met een shot waren de prijsschutters van dienst. Doorgaan op dit elan dacht coach Mike en hij pepte de spelers op om niet te verslappen. Jarco lette goed op tijdens de peptalk en scoorde onmiddellijk de 0-7. En Joki, deden die dan helemaal niets ? Hun positieve spel leidde naar een verdiende eerredder: 1-7 en zelfs de 2-7 . Rijko liet dit echter niet toe en verhoogde de druk op de tegenstander waardoor het kwaliteitsverschil zich etaleerde in een fameuze tussenspurt: 2-11. Dieter (zijn derde alweer ), Lies, Kaat en Dean zorgden voor de doelpunten. De wedstrijd werd opener en de thuisploeg wilde koste wat kost er nog eentje binnenprikken en dat lukte knap: 3-11. De honger was echter nog niet gestild bij Rijko en dus gingen we verder met scoren. Lies op doorloper en Kaat op korte kans scoorden nogmaals. Joki, met toch wel enkele talentvolle heren tussen de lijnen scoorde nogmaals tegen maar Bo counterde deze direct door tegen te scoren.  De thuisploeg scoorde voor hun net als Lies ( haar derde) hun laatste korf waardoor de wedstrijd eindigde in een doelpuntenkermis : 5-15 winst.

Was er iemand die er bovenuitstak : neen , het GANSE TEAM verdient vandaag alweer een dikke pluim voor hun inzet en geleverde spel!!! Alweer een knappe prestatie dus, mooi gedaan.

Volgende week de lastige klip HMKC .Hopelijk zijn ze voltallig deze keer want met 7 spelen, das gene gemakkelijke… Supporters op post!!

Een vrijwillige reporter