Door de ogen van de coach!

Een felle start belooft ons een pracht van een wedstrijd,  onze kleppers waren van in het begin meteen gefocust! Na enkele kansen bij een eerste aanval en een mooie onderschepping in het verdedigend vak, spelen we het balletje netjes rond en komen we via Dean aan onze 0-1. Meteen een onderschepping door Jarco (die op het eind van de wedstrijd mss wel de beste van zijn seizoen gespeeld zal hebben). De bal wordt naar aanval gespeeld en door een mooie pas van Nore opnieuw afgewerkt door Dean...0-2!
Wanneer Lis dan de bal weet te onderscheppen na een aanval of 2 en in één keer naar de aanval weet te werken is Jarco zeer dankbaar en werkt af! 0-3 ... een hele fraaie!
Wat dan volgt is misschien het gevolg van de wissels die ik zonder meer doorvoer en dat ook zal blijven doen tot tenminste de terugronde OF door het ongeloof..."staan wij hier nu 0-3 voor?!"
In ieder geval even de focus kwijt en Vobako mag op slag van rust nota bene de 3-3 binnen werken (wat trouwens wel een mooie goal was). Ik ben zeker niet te mooi dat toe te geven,  'Wauw!'
2de helft:
Onmiddellijk 5-3 achter en dan even de boze reactie van mezelf...DIT KAN EN MOET BETER (als ze verliezen en hun best doen, geen probleem MAAR dat laatste mankeerde die eerste 10 minuten)
Jasper neemt het heft in handen en werkt ook netjes en onder zware druk de 5-4 door het mandje. Jarco volgt zijn voorbeeld en kletst er na een mooie inloopbal van de tegenpartij de 6-5 in.
Lies moet gedacht hebben, ik kan niet achterblijven en jawel 6-6... Lekker toch, maar dan volgt die tegengoal die de koppen naar beneden brengt en meteen ook nog de 8-6.
De aanval verliep wel stukken beter, maar het was even wachten voor Dean er de 8-7 in legt.
2 minuten 38 seconden op de teller....na één enkele aanval van ons heeft vobako daar netjes de tijd vol gemaakt (ik zou het zelf ook doen) en de scheids vond het allemaal oké...
Jammer als we de uitslag bekijken, maar geen man over boord!
We gaan voor nr 1 en het is nog steeds mogelijk!
We leren, we vechten voor elkaar en maken steeds minder fouten!
Een tevreden coach en publiek bedankt jullie alvast voor jullie inzet!
#together4rijko
#trusttheprocess

Door de ogen van de vrijwillige reporter

Na een perfecte start met 2 overwinningen op rij trokken we naar de buren van Vobako..

Deze ploeg komt uit een nevenreeks wat wil zeggen dat het met tijden redelijk verwarrend kon worden: 9 meisjes en 1 jongen , het werd effe aanpassen. Zeker gezien hun enorm lengtevoordeel….

Rijko  startte echter flitsend met heel knap samenspel wat leidde tot mooie kansen en een terechte 0-2 voorsprong na 2 verre schoten van Dean. Vokabo wist niet waar ze het hadden en was volledig van slag. Nadat Jarco zelfs de 0-3 op het bord zette na een prachtige aanval over vele stations begonnen we in een stunt te geloven. Aanvallend en verdedigend werden de taken perfect ingevuld . Dit team liet duidelijk zien wat ze in hun mars hadden!!

Het tempo ging wat naar beneden waardoor Vobako zich meer in hun sas voelde: hun lengtevoordeel kwam nu meer en meer op de voorgrond en Rijko was wat van hun melk. Na de 1-3 en 2-3  had de thuisploeg nog 1 aanval met nog 10 seconden te gaan . Met een ultieme korf ‘ at the buzzer’ stond het scorebord onverwachts terug in evenwicht.

Even de kopkes bij elkaar steken en wat bemoedigende woorden van coach Mike en dan er weer vol voor gaan!!!

Het was echter de thuisploeg die het commando overnam door het tempo te breken .

Dit leidde tot de 4-3 en zelfs de 5-3. Was het over and out voor Rijko??

Niets was minder waar: Jasper en Jarco  veerden op en Lies scoorde zelfs de 5-6 voorsprong. Wat een knotsgek scoreverloop was dit??!! Rijko vechtte voor wat het waard was en deed er alles aan om dit vast te houden. Vobako begon echter meer en meer te drukken en Rijko kwam niet meer onder deze druk uit. Na 3 korven op rij voor de thuisploeg leek het alweer ‘ over and out ‘ voor Rijko. Dean korfde de aansluitingstreffer nog waardoor er nog een slotoffensief van Rijko kwam. Jammer genoeg wou de bal niet meer in het gele mandje waardoor het eerste verlies werd genoteerd.

Jammer, jammer, jammer, maar een dikke vette pluim voor deze ploeg : het weerwerk dat zij boden tegen de torens van Vobako is hoopgevend en bijzonder knap voor de toekomst.

Ook een kleine vermelding voor coach Mike: de positieve aanpak naar de spelers toe werpt zijn vruchten af. Dit is een echt TEAM , knap!!!!

Afspraak zondag tegen Joki: supporters op post.

Een vrijwillige reporter