Zaterdag stond de verplaatsing naar Retie op het programma voor de U12C. Ondanks de ontgoocheling van vorig weekend trachtte RIJKO het positieve gevoel van de laatste minuten tegen Leuven mee te nemen in deze wedstrijd. Met deze positieve boodschap stuurde Floor onze jongens en meisjes het veld op.

RIJKO toonde inzet, lef en speelde een versnelling hoger dan de thuisploeg. Na enkele gemiste pogingen wist Noena na 5 minuten de score te openen. Een verdiende voorsprong en het vertrouwen nam enkel toe na deze openingstreffer. Het tempo bleef hoog en na 8 minuten wist Bo de score te verdubbelen. Ook verdedigend stond alles op punt en zo werden er zeer weinig kansen weggegeven aan RKC, dat desondanks toch kon tegenscoren. Dit belette RIJKO echter niet om op de ingeslagen weg verder te gaan en nog voor de pauze achtte Yunah haar moment gekomen en wist ze tweemaal te scoren op enkele minuten tijd. Een strafworp van RKC net voor de pauze werd, door een op dat moment iets te ijverige scheidsrechter, afgekeurd. 1-4 bij de pauze en Floor moest enkel vragen om zo verder te blijven doen.

Net na de pauze sloop RKC weer iets dichter en werd het 2-4. Het betere veldspel bleef voor RIJKO en met een score van Noena werd het verschil opnieuw 3. RKC wist onmiddellijk tegen te scoren en met een marge van 2 doelpunten was de zege dus nog niet binnen. In de laatste 10 minuten ging het zeer snel met 2 korven van Yunah en ook Mette wist haar korf mee te pikken. Alle meisjes aan de macht bij RIJKO U12, dus wou Fonne de jongens ook even op het scorebord zetten. De scheids kende echter een tweede overijverig momentje en keurde deze treffer af. Een late score van RKC bracht de zeer verdiende zege niet meer in gevaar.

Puntjes mee terug naar Rijkevorsel en een winning mood die we over het vrije weekend meenemen naar onze volgende wedstrijd tegen Joki.

Een vrijwillige reporter