Laatste oefenmatch vooraleer aan het echt serieuze werk van de competitie te beginnen. Op en tegen Catba werden we van meet af aan meteen met onze neus op de feiten gedrukt. Het dartel korfbal van eind vorig seizoen is nog steeds zoek. Voorlopig zet Rijko in zijn gehele oefencampagne een grijs resultaat neer waarmee het liever vandaag dan morgen komaf zou maken. We moesten in de 1 ste helft goed zoeken om de ruimte te vinden en elkaar aan te
spelen, wat moeilijk lukte. Catba liep uit tot 7-0, pas op de 21 ste min. toonden we afwerking. Het liep van dan af toch nog los, blij dat iedereen de focus behield om enig weerwerk te bieden en niet zomaar de wedstrijd uit te spelen na de opdoffer. Aan de rust werd er een 9-5 opgetekend, door Sander 1x + 1 stip, Jesse 2x en Ben. Een closer resultaat bereikten we niet meer omdat na het water Catba ons terug op een 12-5 achterstand plaatste. Ben 1x en een groeiende Sander inzake afwerking 3x + 1 stip, legden het kopje er niet bij neer en trekken bij tot 16-11. Intussen prikte Loes via vrije worp haar goaltje mee, waarna Stijn 1x, Tim B 1x  stip en Axelle 1x de eindstand vastlegden op 19-13.

Uitslagen van vorige oefenpartijen :
Rijko – Minerva : 14-21 en Rijko – DSC (Eindhoven) 16-24. Het mag niet nadat we het behoud in Hoofdklasse 1 verzekerden onze spelers kunnen verzadigd zijn. Stabiliteit dat mist Rijko op dit moment, maar net omgekeerd heb je net stabiliteit nodig om resultaten te boeken. Onze kalmte bewaren, rustig blijven in een geduldige opbouw, duimen voor een flitsende aanpak tegen promovendus KCBJ zondag, dat is de boodschap!
Reserve : Na 2 prachtige zeges tegen Minerva 10-7 en DSC 5eindhoven) 14 – 8 (rust 6-2) heeft het Rijko team zijn meerdere moeten erkennen in Catba. Rust 4-2, na tegenkorven van Lennert 2x, was alles nog mogelijk. De schietoefeningen van hun heren werden ons fataal voornamelijk bij aanvang van de 2 de helft. Hiertegenover konden Eef 1x, Axelle 2x en Elise 1x hun goaltje meepikken zodat de eindscore op 9-6 werd bepaald. Eugeen