De verplaatsing naar Ganda kondigt zich nooit gemakkelijk. Echter brachten onze 3 ploegen mooie korfbal op de vloer en moest enkel  C ploeg het onderspit delven.

Onze C ploeg was de eerste die van start ging deze dag. In een onuitgegeven achttal met 3 jonge U19 dames, waarvoor onze dank, hielden we lang gelijke tred met het ervaren Ganda. Bij de rust stond er nog 5-5 op scorebord. Jammer dat we hier geen kloof konden maken, want korfballen brachten we veel meer variatie dan Ganda, die echt wel teerden op hun schotkrachtige dames en heren. We brachten vloeiend samenspel op de vloer, echter waren we soms te ongeduldig in onze doelpogingen waardoor we heel wat mooie kansen de nek omwrongen. Na de pauze kregen we het moeilijker tegen de toch wel fysiek sterkere tegenpartij. Nadat er dan ook een 2 puntenkloof kwam was onze veer een beetje gebroken. Echter bleven we tot het einde vechten. Knappe prestatie van dit jonge team.

Na de C ploeg was het de beurt aan ons A-team. We zagen een ploeg die vorige week toch wel vertrouwen tankte uit de overwinning tegen Appels en starten dan ook heel agressief in verdediging en brachten fris aanvallend korfbal (met kansen die trainers heel graag zien gebeuren). Misschien wel één van onze beste aanvallende eerste helft. Ganda wist bij momenten niet waar ze moesten verdedigen. Al brachten deze mooie aanvalsgolven niet het gewenste resultaat omdat ook hier we afwerkend onszelf niet beloonden en er maar een 8-9 tussenstand werd verwezenlijkt. Scoorden voor Rijko in deze fase Nona 4x, Loes 2x, Marie 1x, Sander 1 x op stip, Stijn 1 x.  Bij deze stand weet je dat je zeer geconcentreerd moet blijven vermits alles nog mogelijk is. Na de pauze ging Rijko dan ook verder op hun elan. Ze bleven het spel bepalen en liepen stilletjes verder uit naar een kloof van 4 punten. Na 10 minuten in 2de helft kreeg Rijko een aanvallend dipje waar er foute keuze werden gemaakt. Maar ook in moeilijke momenten kan je verdedigend een wedstrijd naar je hand zetten. en hoewel Ganda nog 2 maal op 2 doelpunten, heeft dit team ook stappen gezet om de overwinning op een volwassen manier vast te houden. Einduitslag 15-18 met een buzzer beater in de laatste seconde van de wedstrijd. Scoorden in de 2 periode Marie 2x , Loes 2x, Nick 2x, Nona 1x, Sander 1x, Stijn 1x.

Als laatste aan de beurt was onze B ploeg. Zij zorgden voor een remontada waar menig Barcelona fans jaloers op zouden zijn. Waar Barcelona na een 4-0 nederlaag in Parijs, deze wederopstanding in een terugmatch deed en 6-1 won, deed Rijko reserve dit huzarenstukje in enkel een 2de helft. Om van Champions league voetbal naar Hoofdklasse 1 reserve in het korfbal te gaan ligt een wereld van verschil. Echter was het gevoel na deze wedstrijd voor spelers en Staff misschien wel hetzelfde. Rijko werd op geen enkel moment weggespeeld door dit Ganda, maar zoals in de wedstrijd voordien deze dag bleef de afwerking van het team ondermaats. Maar 4 doelpunten in de eerste helft met een 9-4 tussenstand tot gevolg. Toch moest Rijko op dezelfde manier blijven ballen en er voor zorgen dat hun afwerkingspercentage gevoelig de hoogte inging. En dat deze met verve. Na 10 minuten had Ganda nog steeds een 5 punten kloof met 12-7, maar dan begon da machine aan te slaan en begonnen we stilletjes te knagen aan deze achterstand. 12-7 werd 12-8,9,10,11 en 12-12. Nog even een opflakkering van Ganda naar 14-12 en 15-14, maar dan was het er op en erover naar 16-18 en het overheerlijke gevoel van de overwinning. Niets is onmogelijk als je als team er in gelooft.

Nu het stopt hier niet voor Rijko. Deze mentaliteit en vechtlust die we nu met 3 ploegen hebben tentoongesteld moeten we elke week brengen en dan staat er ons een mooie zaalcompetitie te wachten. Te beginnen met volgende week ook Verde hun eerste nederlaag toe te dienen.

Rijko Let’s Go   Prachtig verslag van een anonieme reporter, met heel veel dank om dit met de nodige overwinningsdrift te durven schrijven. Groeten vanwege Eugeen, die verhindert was door een andere officiële wedstrijdaanduiding.