Mijn eerste match langs de lijn en meteen een snikhete dag, wat het toch een heel klein beetje minder erg maakt om niet tussen de lijnen te staan.
Op het mooie kunstgrasveld van Ago start de match iets of wat moeizaam. We komen al goed weg met een gemiste strafworp door Ago Aalst. De opener van de match komt er dan door een knappe doorloper van Loes, gevolgd door een afstandsschot van Nick. Door het jammere achter verdedigen van Aalst ballen we vrij moeizaam rond en krijgen we een vrij stereotiep en traag verloop van de match. Het wordt even spannend als Ago Aalst terugkomt tot 6-6, er werd nog gescoord door Ruud (afstandsschot), Stijn (strafworp) en een shotje door Dorthe en Loes. Gelukkig lopen we opnieuw uit via Nick, Loes en Dorthe zodat we kunnen gaan rusten met 6-9. We krijgen ons eigen spel niet gespeeld en in de eerste helft heeft Rijko nog niet echt kunnen overtuigen. Tijd om even uit te blazen…
Dat de rust bij iedereen deugd heeft gedaan was duidelijk te zien aan de tweede helft waarin onze dames, geholpen door puik steun- en reboundwerk van de heren, duidelijk hebben laten voelen dat ze beter zijn dan hun tegenstander. Er werd zorgelozer gebald en er werd vooral veel rustiger en aandachtiger gespeeld. Geduld en kijken wat er gebeurt en zo de bal tot bij de juiste personen krijgen. Nona start met een knap schot, gevolgd door een doorloper en korte kans van Jesse. Dorthe weet haar vrijworp perfect af te werken waardoor we mooi uitlopen tot 6-13. Dan start Ago Aalst met een klein inhaalmanoeuvre (gesteund door een tweetal onterecht toegekende strafworpen en een aantal andere betwistingen) en brengt de score zo naar 10-14, enkel Jesse kon nog tegen scoren met een knap schot. Het is opnieuw Jesse die de laatste goal van de match voor haar rekening neemt met een korte kans.
Een moeilijke eerste helft die gelukkig werd gevolgd door een stabielere en rustigere tweede helft. Er werd volwassen gespeeld en uiteindelijk nemen we de punten verdiend mee terug naar Rijkevorsel!
Door het verlies van KCBJ vandaag tegen ATBS kunnen we volgende week op Hoevenen reeds kampioen spelen. Niet enkel met A, maar met alle drie onze ploegen! Supporters.. we hebben jullie nodig, om te supporteren en om mee te vieren achteraf! Be there…!!
Jullie kapitein Ruth