Meggie – Eef – Senne – Jerre
Ben (Cédric, Tim B, Pieter) – Tokke – Nona (Marie) - Moranne

Voor onze C-ploeg stond de match tegen de eerste van de rangschikking op het menu. Niet bepaald een gemakkelijke match dus. Maar de spirit zat er in en iedereen ging er voor 100 % tegen aan.

De eerste 5 minuten bleef de score 0-0. Maar daar bracht Meggie met een mooi shot verandering in; 0-1. Tot 3-3 werd er telkens afwisselend gescoord, met voor onze ploeg Tokke en Jerre die een shot binnen gooiden. Maar de heren van Ganda zijn vinnig en maakten veel acties inside. Met shots en een strafworp maakten ze er 6-3 van. Maar de aansluiting komt er door een shot van Jerre, een mooi afgewerkte korte kans van Cédric en een shot van Nona. 2 shots van Ganda zorgen voor de 8-6 en net voor de rust kan Tokke er met een omdraaibal 8-7 van.

De tweede helft start minder goed voor ons. Ganda scoort met 2 korte kansen en een shot 3 keer na elkaar en zet de score op 11-7. Maar Tokke, Marie en Moranne zorgen ook voor een reeks van 3 bij ons, waardoor het 11-9 wordt. We krijgen terug een wedstrijd! De scheidsrechter zag de fases niet altijd even helder en keurde een wegtrekker van onder de paal goed voor Ganda, waar Moranne toch duidelijk verdedigend bij was. 12-9. Na een strafworp wordt het 13-9, maar Marie maakt er met een mooie doorloper 13-10 van en Tokke vanuit het achtervlak 13-11.

Jammer genoeg duurt de wedstrijd voor ons niet lang genoeg en kunnen we niet terug komen. 13-11, zeker geen slecht resultaat bij de eerste van het klassement, maar onze inzet mocht zeker wat meer beloond worden.

Ook een dikke dankjewel aan Meggie en Moranne om de ploeg te komen versterken!

Jesse Peeters