Rijko 1 – H&M 1 : 11 – 16     Rijko res. – H&M res. : 9 – 9   Rijko 2 – H&M 2 : 13 – 5

Rijko 1 bleek niet opgewassen tegen Hoboken2000/Mercurius dat naar het einde het laken naar zich toe trok. Rijko res. speelde een knappe wedstrijd bij elkaar, ditmaal bekroond met een verdiend gelijkspel in het slot van de partij. Daarentegen gaf Rijko 2 korfbal les inzake afwerking aan H&M 2 zodat na affluiten een mooie 13 – 5 op het scorebord prijkte.

Jeugd : U19A : Rijko A – Verde : 4 – 5. Van verrassingen gesproken bij onze jeugd, je valt van de ene in de andere. Neem nu de U19A, iedereen verwacht een walk-over tegen het kneusje in de reeks. Echter een zeer sloom acterend team liet zich het verstandig vertragend spel van Verde opdringen. Slechts 4 x scoren tegen dit achttal mag men niet goed noemen en er nog een 5 tal incasseren hoe noemen we dat dan?     U19B : Vobako B – Rijko B : 8 – 4.

De andere verrassing van formaat kwam van onze U12A. Waar men nog in de heenwedstrijd het hoofd moest buigen met een serieus verschil tegen de 1ste van het nationaal toernooi Temse, dan ontplooide onze toekomst zich in de 2de helft tot schitterende winnaars. 4-5 was een onverhoopte zege waar men vooraf enkel van kon dromen. Temse was amper bekomen van de billenkoek die Rijko hen had toegediend of ze dropen af zonder enige commentaar en veel gemor, met de staart tussen de benen richting huis.

U16A : Rijko A – Leuven A : 7 – 3  Mooie collectieve zege van het ganse team.

U16B : Rijko B – Vos Reinaert 7 – 3 (reeds op vrijdagavond gespeeld) Ook hier een proficiat!
U16B: Voorwaarts – Rijko B : 18 – 0. Moeilijke wedstrijd tegen een Voorwaarts B aangevuld met enkele A spelers waar Rijko aangevuld werd door spelers van de U14, na een snelle start van Voorwaarts herpakten de 8 Rijko meisjes zich knap en legden enkele mooie korfbalacties op de mat die jammerlijk genoeg niet tot een doelpunt kwam.

U14 : Rijko – KCBJ : 5 – 5 Ook hier tevredenheid alom met dit gelijkspel. Zeer kundig van het ganse team gespeeld en dat beloofd voor het verder verloop van de competitie.

U12B : Spartacus – Rijko B : 7 – 3 De uitslag geeft een vertekend beeld door de overmacht van hun jongens die deze thuiszege bepaalden.

U12C : Rijko C – Leuven B : 0 – 9. In deze reeks is de fair-play verre zoek. De ene keer speel je tegen een ploeg met een maximum aan dispensaties, de andere keer tegen één die met 7 jongens tussen de lijnen aantreedt. Onze beginners zijn daar nog niet rijp voor om danige weerstand te bieden met het gevolg dat men moet toekijken hoe men soms vele korven incasseert zonder hier weinig te kunnen tegenover stellen. Tijd brengt raad, het nodige geduld opbrengen, blijven doorzetten op de trainingen dat lijdt sowieso tot beterschap!

Eugeen