Afgelopen zondag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. We begaven ons naar Ganda met A, B en C-ploeg.
De C-ploeg was niet compleet maar gelukkig kon Dorien (U19) ons komen versterken. We startten de wedstrijd met veel inzet maar jammer genoeg liep Ganda snel uit met enkele van
buitenuit sterk afwerkende heren. Tijdens de rust gaf coach Bjorn enkele tactische richtlijnen om deze heren meer uit de wedstrijd te houden. In de tweede
helft werd meteen zichtbaar hoe we verdedigend nu sterker aan de dag kwamen. Jammer genoeg was het verschil achterafgezien te groot om bij te benen en er werd afgefloten bij 18-12.

Vervolgens was het aan de B-ploeg. Met de huidige progressie waren we benieuwd hoe we zouden kunnen spelen tegen dit gewoonlijk sterke reserventeam. De eerste helft ging gelijkopgaand en beide ploegen brachten veel verdedigende druk. Ganda scoorde iets vlotter maar liep niet verder uit dan 6-2. Rijko scoorde nog twee keer voor het rustsignaal met stand op 6-4. Tijdens de rust werden de verdedigende taken die al behoorlijk werden uitgevoerd nog wat bijgesteld en we wisten dat alles nog mogelijk was. Tijdens de tweede helft bleven beide teams moeite hebben met elkaars druk en de balverliezen stapelden aardig op. Toch werd er meer gescoord maar jammer genoeg kon Rijko in deze wedstrijd het scorende initiatief niet overnemen van Ganda. De eindstand werd 14-10. Mits extra werk op shotgerichtheid, passing en afwerking is er de volgende wedstrijd zeker meer mogelijk.

Daarna kon de wedstrijd van het A-team van start gaan. Tijdens de eerste helft wist Ganda een groot verschil op bord te zetten wegens een sterke afwerking langs herenkant. Als toeschouwer bleef ik min of meer verbijsterd achter want langs onze kant was de inzet er zeker wel en we speelden goed naar de juiste kansen. Naar de rust toe begon onze verdediging de scorende spelers bij Ganda beter aan banden te leggen en deze lijn trok zich door in de tweede helft. De aanvallende motor bij Ganda stokte en er viel nog slechts af en toe een doelpunt. Rijko had dan nog een hele weg te gaan maar in achtervolging bleven onze kansen aan een min of meer constant percentage binnenvallen.  Bovendien kregen onze aanvallers intussen ook meer kansen dankzij de vele balwinsten in verdediging. Zo kwam Rijko dichter en dichter en leek er een ware comeback in te zitten wanneer de kansen bij Ganda telkens tot één-shotsaanvallen werden gereduceerd. Gedurende enkele minuten stond de puntentelling op 12-10, intussen een juistere weergave van de krachtenverhouding, en we keken er stilaan naar uit om de leiderspositie over te nemen. Ganda wist dat de beslissende momenten van de wedstrijd zouden naderen en op het juiste moment zijn zij er in geslaagd enkele belangrijke kansen onderuit het juk van de Rijko-verdediging te halen. Wanneer deze binnen vielen gaf dit hen een nieuwe grip op de wedstrijd. We scoorden nog één doelpunt maar aan het einde had Ganda de wedstrijd beet met een 15-11 uitslag.

Tom