Rijko A – Appels A : 25-21

Aanval : Stijn (-) – Tim (-) – Axelle (6) – Kato (3)
Verdediging : Ben (9) – Cedric (-) – Jesse (3 + 1stip) – Dorthe (2)
Vervangingen : Nathan – Nick – Janne S (1stip) – Lennert (-)

Best dat we die late inhaalwedstrijd vrijdagavond tegen Spartacus even uitgommen en ons volledig gaan concentreren op de laatste thuiswedstrijd van onze fanions tegen de laatste van de reeks en nog steeds puntenloos. Op papier zou ons ongenaakbaar team in eigen thuishaven deze klus nog wel snel kunnen klaren. Maar toch moeten we waakzaam blijven en op onze hoede zijn voor de kleintjes in de ranking! Elke week bij het bekijken van de uitslagen valt er elke week wel een verrassende uitslag te noteren. Aldus gewaarschuwd  aan concentratie en focus  van onze fanions, is er bij aanvang van deze partij geen gebrek. Het zal dus kwestie zijn ons niet te laten verrassen door voornamelijk hun schotgrage heren en er zelf op de juiste momenten eentje zien binnen te prikken. Ik fronste de wenkbrauwen  bij het aanschouwen van de ploegopstelling die zou starten. Geen Sander (vakantie), geen Nick en geen Lennert bij aanvang tussen de lijnen, dat scheelde sowieso reeds een slok op de borrel. Toch gaan we een hoopvol resultaat tegemoet ziende met weerom voornamelijk onze fenomenale girls in een hoofdrol wat later gedurende de ganse partij zou blijken. Axelle leidt de dans in, Ben neemt over met twee stuks en nogmaals Axelle zet de 4-2 op het bord. Vervolgens doen Jesse, Kato, Ben en Dorthe hun duit in het zakje, 8-4. Zijn we nu gelanceerd om een megascore neer te zetten? Neen, omdat de heren van Appels in een schotvaardige dag verkeren en keer op keer binnen prikken. Hun scorezucht wordt op de juiste momenten onderbroken door onze dametjes die op reguliere tijdstippen hen een halt toe roepen, Axelle 2x, Dorthe, stip op Jesse en Ben markeren de iet wat geruststellende 13-7. Echter Appels legt er zich niet bij neer en scoort op simplistische wijze tegen tot 14-11 aan de rust.

Enkel Ben heeft de nummer 14 aangetekend. Waar is onze andere mankracht gebleven, die geven vandaag niet thuis. Hoegenaamd tijd om de nodige vervangingen door te voeren me dunkt. Op de bank zitten echte spelbepalende spelers te wachten op het sein dat Glenn deze zou brengen. Toch heeft hij andere gedachten in het hoofd en laat betijen, doch de mindere prestatie van onze heren op uitzondering van Ben die er 9 binnen knalt blijft de wedstrijd beheersen. Zij vinden geen passpartout om tot pasklare oplossingen te komen om dit gevaar in te dijken. Ben trekt er zich niks van aan en gaat op zijn elan verder, scoort 2x gepast tegen, gevolgd door Axelle, Kato en Jesse, 19-13. Appels zal het nu wel begrepen hebben zekers, dat wij hun elke illusie op een gunstig resultaat ontnemen. Mispoes want daaropvolgend scoren hun heren weerom uit het niets tegen tot 21-18. Kato en Jesse op inloop nemen de tegenkorven tot zich. Niettegenstaande de tegenprikken die ons vele zorgen baarden blijven we de wedstrijd in ons voordeel controleren. Ben scoort nog 2x, Axelle 1x, Kato mist alsnog een stip, maar de ingevallen Janne S zet evenwel haar stip om, zo staat meteen de eindstand op het bord, 25-21. Werk aan de winkel in het defensief compartiment om een nieuwe teleurstelling inzake te voorkomen. Was de missing link onze gladiator Sander? Hij staat steeds borg die vaak vele scheve situaties omkeerbaar maakt en de ploeg de nodige stimulans geeft om zich te overtreffen. Of waren het ditmaal de te late wissels die werden doorgevoerd zodat Appels zijn uitgekookt spelletje kon blijven spelen? In de richting van de clash de Kempen op 6 maart tegen en op Vobako is het zaak hierop de nodige oplossingen te vinden.

Rijko res – Appels res : 19-6

Een wedstrijd die er eigenlijk geen was omdat Rijko vanaf de start Appels bij de keel greep en deze handgreep niet meer loste tot aan de rust met een riante voorsprong van 11-1. Hiervoor zorgden Lennert 2x, Luna en Dorien, naar 4-1. Het vlotte spel deinde ietwat weg, maar alras volgde het genadesalvo van Nick, Nathan 2x, Lotte, Janne S, Luna en de stip op Nathan. Na het water vervolgden we onze opwaartse weg richting een monsterscore, via Janne S, Lennert knappe inleg vanonder de korf, Dorien, de ingekomen Thomas 2x, Laura en Nathan, eindstand 19-6.

Rijko C – Gewestelijke Rijko 2 - mix met U17’ers : 10-14

Nogmaals een Forfait voor Appels C wegens niet opkomen. Om dit uur te compenseren en onze C ploeg alsnog een wedstrijdje te gunnen werd het Rijko 2 team opgeroepen om dit gaatje op te vullen. Een geanimeerde partij werd opgedist, menige keer met degelijk korfbal. De ruststand van de 1ste helft werd bereikt met een 3-6 in het voordeel van Rijko 2 gewestelijke. Thomas prikte er 3 binnen, Tiemen 2x en Willem 1x. De tegenscores voor de C ploeg waren van Caine 2x en Senne 1x. Toch onbegrijpelijk dat bepaalde spelers bij de C ploeg de eenvoudige geboden kansen telkenmale missen. Na de rust hetzelfde scenario, Rijko 2 is iets beter bij de les via Liesbeth, Willem 2x, Jonas 3x, Marlin en Ruth. Aan de ander zijde waren het Caine 3x, Senne en Janne Willemse die tegenkorven op hun naam schreven. Eindstand, 10-14.

Eugeen