Na een reeks van 4 bekroonde zeges op rij was het nu taak om ook Sikopi over de knie te leggen, door nummer 5 binnen te halen. Het begon allemaal met de remonte zege tegen Vobako, nadien volgde Temse, ook Putse werd nu wel met serieuze cijfers afgetroefd om uiteindelijk de inhaalwedstrijd op Boeckenberg af te ronden met een 12-16 op het palmares. Deze goebezigers verdienden ten volle de steun van hun supporters en opgekomen publiek. Dat gaf deze jongelingen een extra stimulans om hun kunnen aan de goed gevulde thuis tribune te etaleren. En of ze genoten na deze geanimeerde partij tegen Sikopi waar we weerom als één ploeg speelden. Het was ook snel duidelijk dat de ploeg die erin zou slagen het rustigst te blijven met gecontroleerd korfbal, het laken naar zich toe kon trekken. Willem zet de dans in op stip, Simon, wat is deze man korfbal technisch gegroeid brengt de 2-1 op het bord, nogmaals een ontketende Willem met stip en inlegger onder de korf dikt aan 4-2. Rijko eigent zich een hoger balbezit toe maar de precisie qua afwerking ontbreekt. Wanneer je gedurende een poos niet kan afronden profiteert de tegenstrever weliswaar van enkele schaarse mogelijkheden die leiden naar 4-4 gelijk. Vak wissel en Willem op inloop en shot laat zijn rechtstreekse opponent alle kleuren van de regenboog zien, 6-4. Kaat V. mist daarop een stip maar zet het zelf recht door na Simon de 8-4 aan te tekenen. Een riante voorsprong van 9-4 door Willem gescoord in het zicht van de pauze zet Sikopi KO! Jammer dat een zeer sterk spelende Jonas zijn verdiende treffer onbegrijpelijk ziet afgekeurd. Wat deze jongen presteerde voor zijn vak mag worden geroemd. Diegene die het werk in de korfzone oplost, rebounden pakt of die assists verzorgt, dat zijn allemaal taken die even belangrijk zijn als die ervan profiteert aan het kanon.

Na de peptalk zet Willem zijn serie korven verder na prima steun van Lobke. Menige kleine fouten van onzentwege leiden tot vele vrije worpen voor
Sikopi, doch zij kunnen er weinig voordeel uit puren. We krijgen het nu wat moeilijker met sommige antikorfballers van Sikopi, die erop uit waren op die manier ons spel te
ontwrichten met minder korfbal. Een gele kaart van de goed leidende scheids was hier zeer terecht Maar na wat coaching en bijsturing van aan de lijn door Rudi en Kurt en onze bank wissels konden we dit perfect counteren. Zo konden we verder, praktisch de hele wedstrijd op voorsprong, gecontroleerd uitspelen. Inmiddels had Simon zijn stip omgezet en Kaat Verh. ingekomen voor de geblesseerde Lobke de 12-6 gemarkeerd. We ondergaan nu even en geven Sikopi de schijn van kans door weggegeven vrije worpen om tegen te scoren, 12-8. Kaat Verh. zet orde op zaken, 13-8 en we herstellen insgelijks het evenwicht in deze partij. Helaas kunnen we dit baloverwicht niet meteen afronden, dat doen evenwel Simon en Stijn die de genadeslag aan de Linkeroever ploeg toebrengen, 15-9. In de euforie van deze stand moeten we alsnog 2 te vermijden korven toestaan, dat brengt de eindstand op 15-11. Gaan we nu op ons elan door om ook nummer 6 binnen te halen, stay safe! Afronding van dit verslag, we speelden wel degelijk als één ploeg, collectief sterk! Jullie hebben laten zien dat als we de juiste mensen op hun spelbepalende plaats uitspelen, de juiste laten rebounden of naar de steunen laten lopen, vervolgens goede shotkeuzes maken, een moeilijk te kloppen team zijn. Succes verder…….

Rijko U15 : Rijko U15 B – Meeuwen A : 11-9 Onderschatting leidt meteen tot de opener van de tegenpartij. We stellen hierop meteen orde op zaken door scores van Nica, inloop van Bo, Hanne en Gitte, de 4-1 opent perspectieven naar meer. Doch we vergeten het verder af te maken, gaan het gezapige tempokorfbal van Meeuwen meespelen zodat zij ons voor een voldongen feit plaatsen, 4-4. Het sein om van tactiek te veranderen, nu te gaan ballen zoals het door jullie coach Tim wordt opgedragen. Het leidt ons naar een riante voorsprong van 8-4, door Noa, Hanne, Bo op inloop en Wouter. We hebben ons les uit de 1 ste helft niet geleerd zondigen nogmaals tegen de regels van goede passing en onvoldoende over vier korfballen. Toch kunnen Nika, Gitte op stip en Bo gepast tegenprikken en de opkomende illusie van Meeuwen dat hier nog wat rapen viel teniet doen. Eindstand 11-9.