Beste korfballers, trainers en ouders

We trekken met zijn allen de zaal in en wederom moeten we met enkele coronaregels rekening houden. Ieder van ons is verantwoordelijk voor zichzelf!
Lees onderstaande goed door, aangezien onze wedstrijden gespeeld worden voor een publiek <200 aanwezigen zullen we heden geen gebruik maken van het CST.
Uitzonderingen zijn natuurlijk steeds mogelijk maar hierover zal tijdig gecommuniceerd worden. Indien de regels wijzigen zullen we hier ook asap over berichten.
Onderstaande info is afkomstig van volgende bronnen https://www.sport.vlaanderen/sporten-in-tijden-van-corona/ en www.rijkevorsel.be en hebben we toegepast op onze vereniging.

Vragen/opmerking mag U steeds overmaken via rijko@korfbal.be

We wensen iedereen een leuke veilige zaalcompetitie toe.

Bestuur, jeugdbestuur en sportieve cel Rijko

Het Overlegcomité heeft op 26 oktober 2021 de epidemiologisch toestand besproken. Een uitbreiding van de mondmaskerplicht, het Covid Safe Ticket en telewerk moet de toegenomen viruscirculatie afremmen.

Sluiting van sectoren of beperkingen van activiteiten zijn op dit ogenblik niet nodig. Maar de epidemiologische toestand noopt wel tot voorzichtigheid en waakzaamheid.

Onderstaande maatregelen gaan in op vrijdag 29 oktober 2021.

Uitbreiding mondmaskerplicht dit vanaf de leeftijd vanaf 13jaar

Regels voor trainers en spelers

De mondmaskerplicht wordt opnieuw uitgebreid met een algemene verplichting om een mondmasker te dragen in indoor sportinfrastructuur. Dus het bedekken van de mond en neus met een mondmasker in de vereniging is verplicht in de voor het publiek toegankelijke ruimtes.

• Van zodra je een indoor sportinfrastructuur betreedt, moet je verplicht een mondmasker dragen vanaf 13 jaar.
  • Het mondmasker is verplicht voor iedereen in de gangen, tribunes en kleedkamers (behalve in de douche).
  • Je mag het mondmasker tijdelijk afzetten om iets te eten of te drinken.
  • Voor trainers wordt het dragen van een mondmasker aanbevolen maar is geen verplichting
  • Voor wisselspelers wordt het dragen van een mondmasker sterk aanbevolen maar is geen verplichting
  • Tijdens het sporten moet je geen mondmasker dragen
  • Publiek tijdens trainingen wordt afgeraden

In Rijkevorsel praten we over volgende gebouwen m.b.t. sportactiviteiten:

• Sporthal De Valk
  • Gemeenschapscentrum - De Kuiperij
  • Oude Pastorij
  • Turnzaal GLS De Wegwijzer

Publiek

• Er zijn geen beperkende maatregelen indien het publiek indoor onder de 200 personen en outdoor onder de 400 personen blijft. Houd wel rekening met de algemene verplichtingen voor het dragen van een mondmasker in publiek toegankelijke indoorinfrastructuur. Van zodra je op je vaste plaats zit, mag het mondmasker af.