Bij de loting werd er al een zware dobber geloot voor de eerste speelronde : het gerenomeerde Boeckenberg werd de gastheer voor de eerste wedstrijd voor onze kleppers.

Doordat Rudi afscheid heeft genomen van het trainersschap stond er met Ferry en Stefanie een duo klaar om deze groep tot het uiterste te drijven.

De veel kleinere thuisploeg begon evenwichtig met veel beweging en afwisseling waardoor dit Rijko waakzaam en zeer scherp diende te beginnen.

Na een 10 tal minuten waar de verdediging duidelijk in beide vakken de bovenhand had , kwam Rijko stilletjesaan onder stoom. Alleen de afwerking bleef uit waardoor de thuisploeg erin geloofde .

De 1-0 werd na de studieronde gemaakt , een signaal voor Rijko om tegen te prikken . Een vervelende situatie enkele minuten na de eerste score : hun zeer goed spelende dame wou een bal van Kaat V onderscheppen maar door het overenthousiasme sloeg ze haar enkel om en einde wedstrijd. We wensen deze dame een spoedig herstel toe!!!! Na enkele wervelende aanvallen kwam eindelijk de gelijkmaker op het bord: De bedrijvige Willem scoorde na een snelle aanval met een knap shot. Boeckenberg reageert vrijwel direct en bewees hun efficientie :na een vrijworp stond de 2-1 op het bord.

Rijko ,fysiek meer dan ok, bleef pushen en de thuisploeg moest de verdiende 2-2 stand toestaan. De supporters kregen een pittige maar faire wedstijd te zien met 2 totaal verschillende spelstijlen, een leuk schouwspel!!!

Na een miscommunicatie en dom balverlies was het alweer de thuisploeg die op voorsprong kwam ,maar net zoals het scoreverloop van deze eerste helft werd er gescoord door kapitein Willem, de kerel waar de thuisploeg geen raad mee wist!!

De 4-4 ruststand  werd bereikt, een uitslag waar vooral Boeckenberg meer dan tevreden mag zijn.

Enkele tactische bijsturingen door onze coaches en we konden starten aan onze tweede helft. Kon de druk van Rijko worden beloond of kreeg de thuisploeg vleugels?

Met een krachtig begin schoten onze blauwhemden furieus uit de startblokken en Jonas beloonde de sterke start met de eerste voorsprong van de dag. Mede door het ijzersterk verdedigen van gans het team werd er meer en meer duidelijk dat ons team beter en beter werd zodat Boeckenberg tegen een blauwe muur moest opboksen. Praktisch elke aanval werd snedig aangevat en de rebounds waren voor 90% voor onze helden. Pam ( sterke match) knalde de 4-5 binnen , Simon zorgde voor het eerste kloofje van de dag: 4-6. De thuisploeg vechtte voor wat het waard was en knoopte nog even aan. De eindspurt werd echter volledig beslist door onze kampioenen : de PLOEG en enkel de PLOEG zorgde voor de fantastische 5-10 eindstand. Een dik en dik verdiende overwinning als opener zorgde voor enkel blije gezichten op en naast het veld. De progressiemarge die volgens de gedreven coaches Ferry en Stefanie nog heel ruim is,, lijkt het beste te verhopen in de nabije toekomst.  Niet te vroeg victory kraaien maar elk stevig huis staat op een sterk fundament.

Ook zeker het vermelden waard onze man met het fluitje: hij floot een anonieme maar onberispelende partij, ook wel eens het vermelden waard!!!!!

Proficiat aan alle spelers , speelsters en coaches voor dit resultaat!!

Scoorders van dienst:

3x Willem

4x Jonas

1x Pam

1x Simon

1x Stijn

Volgende wedstrijd : thuis tegen AGO Aalst :start om 16.00uur, supporters op post!!

Een vrijwillige reporter