Zaterdag 10/10/2020
Marc, Andries, Brenda, Heidi, Dirk, Kris, Luna, Leen, Thomas, Liesbeth, Lindsy

Onze recreanten mochten na vele trainingen hun blauwe broekje en witte sokken nog eens van onder het stof halen om te matchen. Ein-de-lijk! Dat het enthousiasme groot is, is met de trainingen al gebleken. Ons recreanten-team is namelijk niet van onze Rijko-velden weg te slaan en traint nu ook tweewekelijks op dinsdag, bovenop hun wekelijkse training op donderdag. Heel tof om te zien dat deze groep (serieus uitgebreid trouwens de laatste jaren, mede dankzij het ouderkorfbal) er zo voor gaat en wil bijleren.

Maar hun eerste wedstrijd van het seizoen dus, op het veld van KCOV.  De eerste helft trok KCOV het spel naar zich toe en moesten onze recreanten soms nog wat wennen aan het matchritme. Dat is toch altijd nog wat anders dan onderling een wedstrijd spelen op de training. KCOV kwam met een shot 1-0 voor, Andries kon met een korte kans 1-1 gelijk maken, na een goede onderschepping van Marc tijdens het uitverdedigen. Rijko kon nog wel kansen creëren, maar gaf veel ballen weg door passen die niet aankwamen. Scoren zat er jammer genoeg in de eerste helft niet meer in. KCOV kon nog wel scoren, waardoor de ruststand 4-1 was.

Na het water en peptalk van spelend coach Thomas, ging Rijko in de tweede helft weer vol aan de bak. In verdediging hadden ze KCOV beter in de tang, in aanval vonden onze recreanten elkaar beter en beter. Andries kon 4-2 maken met een mooie doorloper en Leen maakte er 4-3 van, ook met een zeer goed uitgevoerde doorloper. De laatste minuten waren spannend. KCOV gaf zich niet gewonnen, maar kwam niet onder de druk van Rijko onderuit. Iedereen voelde dat een 4de korf voor ons team in de lucht hing en een gelijkspel zou een correcte eindstand zijn, heel de match in acht genomen. Eén minuutje voor het eindsignaal prikte Thomas de verdiende gelijkmaker binnen met een korte kans.

4-4 eindstand, toffe match, faire uitslag. Iedereen content.