Met de eerste verplaatsing op de kalender werd een bekende tegenstander bekampt. Deze wedstrijd werd enkele weken geleden vriendschappelijk gespeeld waardoor de sterkte van onze tegenstander al duidelijk werd. Rijko was gewaarschuwd en liet vanaf het eerste fluitsignaal zien dat het niet was gekomen om een figurantenrol te spelen. Met een hecht blok en een geconcentreerde verdediging werd het de thuisploeg zeer lastig gemaakt. Een knappe start werd in aanvallend vak beloond met een snedige aanval mooi afgerond door een snelle doorloper van Eline. Boeckenberg eiste wel de bovenhand op en na enkele aanvallen vond de thuisploeg toch een gaatje: de stevige thuisdame lukte de 1-1. Rijko , complexloos spelend, bekwam enkele mooie kansen maar  mede door de klassevolle spelers en speelsters tussen de lijnen, lukte het scoren niet.

Het tempo werd hoog gehouden en bij een kleine inzinking van de bezoekers snelde de thuisploeg naar een 4-1 voorsprong. Opboksen tegen een betere tegenstander , daar wordt men alleen maar beter van zegt men altijd. De zeer gemotiveerde thuisploeg drukte onze helden beetje bij beetje weg waardoor er iets meer ruimte kwam.  Onze bazin op het veld met het fluitje had het niet altijd in de hand en zorgde voor onduidelijke beslissingen waardoor het niet altijd duidelijk was wat er fout werd gedaan door onze kinderen. Hilarisch werd het helemaal toen het rustsignaal 10 minuten te vroeg werd gefloten….. Met nog een knappe korf van de thuisploeg werd de kloof net iets groter dan de verhouding op het veld. Een laatste knappe aanval van Rijko voor de rust werd met een zuiver shot afgewerkt door Noor waardoor de 5-2 ruststand op het bord stond.

Coach Suzan was ondanks de achterstand terecht tevreden over het geleverde spel en pepte haar team op voor de tweede helft.

Rijko begon snedig aan deze tweede helft en Sander zorgde voor de 5-3 stand waardoor de hoop levendig werd op een kleine stunt!! Boeckenberg had dit door waardoor de tempoversnelling net iets te hoog werd . De 6,7 en 8-3 werd benut met enkele snedige en mooi combinerende aanvallen. Mooi om te zien dat dit al op deze leeftijd op de mat kan gebracht worden!!! Maar Rijko, bezig aan de beste wedstrijd van het seizoen beet van zich af en kreeg een uitgelezen kans om terug op het scorebord te komen. Floor kreeg een stip maar miste helaas. De 9-3 kwam wel op het bord met een onehander van hun beste heer.  Het laatste woord mocht Fien geven door op korte kans de 9-4 eindscore te korven.

Ondanks deze nederlaag mogen we fier zijn op deze inzet en mentaliteit van onze jonge wolven. Als men dit getoonde spel op het ( kunst) gras kan blijven leggen, dan komt het allemaal wel goed .

Volgende week wedstrijd op ASKC om 13.20 uur, supporters op post!!!

Een vrijwillige reporter